تاریخ های متعددی در میان مردم جهان در گذشته رواج داشته و مورد استفاده ملت ها قرار گرفته که برخی از آنها به تدریج از میان رفته و به بوته فراموشی سپرده شده اند، ولی برخی از تاریخ های گذشته، همچنان در گذر زمان، استمرار یافته و حیات خویش را حفظ کرده و در عصر کنونی نیز به قوت خود باقی بوده و مورد استفاده ملت ها قرار دارند.

روز شمار محرم.... روز اول

روز شمار محرماول محرم آغاز سال هجری قمری                                                
گروه مذهبی، تاریخ های متعددی در میان مردم جهان در گذشته رواج داشته و مورد استفاده ملت ها قرار گرفته که برخی از آنها به تدریج از میان رفته و به بوته فراموشی سپرده شده اند، ولی برخی از تاریخ های گذشته، همچنان در گذر زمان، استمرار یافته و حیات خویش را حفظ کرده و در عصر کنونی نیز به قوت خود باقی بوده و مورد استفاده ملت ها قرار دارند.

به گزارش بولتن نیوز، تاریخ قمری که از گردش ماه به دور زمین پدید می آید، از جمله تاریخ هایی است که نسبتا عمری دراز پیدا کرده است. این تاریخ، گرچه پیش از اسلام نیز در میان برخی از ملتها و امتها، از جمله عربها متداول بود، ولی پس از ظهور دین اسلام، به عنوان تاریخ رسمی این دین درآمد و بسیاری از احکام عملی و فقهی اسلام، بر آن مبتنی شده اند. همانند روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، به جای آوردن اعمال حج در ماههای حرام، ایام اعتکاف و غیره.
این تاریخ، هم اکنون تاریخ مشترک قریب به یک میلیارد و پانصد میلیون تن از مسلمانان جهان می باشد. به تاریخ قمری، تاریخ هلالی نیز گفته می شود. زیرا ماه (قمر) هنگامی که یک دور خود را از هلال آغاز کند تا دورش به پایان برسد و به هلال بعدی وصل گردد، یک ماه پدید می آید و با دوازده بار تکرار این چنینی، یک سال قمری شکل می گیرد. دوازده ماه قمری عبارتند از: محرم، صفر، ربیع الاول، ربیع الثانی، جمادی الاولی، جمادی الثانیة، رجب، شعبان، رمضان، شوال، ذی القعده و دی الحجه.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 3 آبان 1393برچسب:, | 22:11 | نویسنده : علی اکبری |

ظرافت‌های معلمی

 


انتخاب عنوان ظرافت‌های معلمی به خاطر این است که معلمان در رویارویی با مسائل و موقعیت‌های مختلفی که در کلاس درس پیش می‌آید، ده‌ها برخورد می‌توانند داشته باشند؛ اما چون برخی از آنان قابل تایید است و بیشترین اثر روانی مثبت را بر فراگیران دارد، این برخوردها را «ظرافت» نام نهاده‌اند.

 


ویژگی های معلم

موقعیت و شرایط کلاس، سطح اطلاعات و معلومات فراگیران و میزان علاقه و رغبت آنان، از عوامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری‌های معلم است. تجربه، ابتکار و خلاقیت معلم نیز عامل مهمی است که در برخورد با مسائل و مشکلات کلاس، سهم به‌سزایی دارد. بنابر این ظرافت‌ها می‌توانند با توجه به عوامل مذکور، انعطاف‌پذیر باشند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:, | 22:30 | نویسنده : علی اکبری |

زندگی‌نامه امام موسی كاظم علیه السلام

نام:موسى‏ بن جعفر.

كنیه: ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل.

القاب: كاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح.

نكته: آن حضرت در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است.

منصب: معصوم نهم و امام هفتم شیعیان.

تاریخ ولادت:هفتم ماه صفر سال 128 هجرى. برخى نیز سال 129 را ذكر كردند.

محل تولد: ابواء (منطقه‏اى در میان مكه و مدینه) در سرزمین حجاز (عربستان سعودى كنونى).

نسب پدرى: امام جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى‏طالب علیهم السلام.

نام مادر:حمیده مصفّاة. نام‏هاى دیگرى نیز مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز براى او نقل شده است. این بانو از زنان بزرگ زمان خویش بود و چندان فقیه و عالم به احكام و مسائل بود كه امام صادق علیه السلام زنان را در یادگیرى مسائل و احكام دینى به ایشان ارجاع مى‏داد. و درباره‏اش فرمود: «حمیده، تصفیه شده است از هر دنس و چركى؛ مانند شمش طلا. پیوسته فرشتگان او را حفاظت و پاسبانى نموده تا رسیده است به من، به خاطر آن كرامتى كه از خداى متعال براى من و حجت پس از من است.»



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, | 7:38 | نویسنده : علی اکبری |

آشنایی با موتور خودرو و اجزای آن

اگر تا به حال به موتور خودرو خود نگاه کرده باشید شاید از چیز هایی که در داخل آن وجود دارد متعجب شده باشید؟ شاید در نظر اول موتور ماشین می تواند شبیه به یک سیستم بزرگ گیج کننده و متشکل از فلزات، لوله ها و سیم ها باشد.

ممکن است بخواهید که از روی کنجکاوی بدانید که در این سیستم پیچیده و بسته چه می گذرد. و اصطلاحاتی مانند: شش سیلندر، چهارسیلندر، میل بادامک، پیستون ، سنسور انژکتور، دریچه های پاشش سوخت و … به چه معنی و مفهومی می باشند.

در این مقاله درباره اساس یک موتور بحث خواهد شد و سپس به جزئیات چگونگی اتصال قطعات به یکدیگر خواهیم پرداخت.

هدف از یک موتور بنزینی تبدیل بنزین به حرکت است. بنابراین خودروی شما می تواند حرکت کند و ساده ترین راه برای ایجاد حرکت، مشتعل ساختن بنزین در داخل موتور است. بنابراین موتور ماشین یک موتور احتراق داخلی است. یعنی احتراق به صورت داخلی اتفاق می افتد.

 

قسمت های اصلی موتور:

سیلندر قلب موتور است که پیستون در داخل آن بالا و پائین می رود. موتوهایی با یک سیلندر وجود دارند که از این نوع موتورها در ماشین های چمنزنی استفاده می شود. اما بیشتر خودروها بیشتر از یک سیلندر دارند (۴،۶،۸ سیلندر) . در یک موتور چند سیلندر، سیلندر ها معمولا در یکی از این سه حالت  چیده می شوند: خطی، Vشکل (خورجینی) یا تخت که در شکل های زیر نشان داده شده است :

 موتورخطی: سیلندرها در یک خط و در یک ردیف مرتب شده اند .

موتور

موتور خورجینی: سیلندرها در این حالت در دو ردیف که نسبت به یک دیگر زاویه مشخصی دارند قرار گرفته اند.

موتور خودرو

موتور تخت: سیلندرها در این حالت در دو ردیف مخالف همدیگر قرار دارند.

موتور



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, | 22:14 | نویسنده : علی اکبری |
تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, | 22:9 | نویسنده : علی اکبری |

ساخت لوستر با پاکت شیر


ساخت لوستر با پاکت های شیر دور ریختنی را به صورت تصویری به شما آموزش داده ایم .

 

موزش تصویری ساخت لوستر, ساخت لوستر با پاکت شیر


موزش تصویری ساخت لوستر, ساخت لوستر با پاکت شیر



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 21:14 | نویسنده : علی اکبری |

تزیین تخم مرغ هفت سین 93 با جوراب


تزیین تخم مرغ سفره هفت سین, نحوه تزیین تخم مرغ


روشی برای طرح دار کردن تخم مرغ های هفت سین ...
چند تا برگ و گل کوچیک رو از باغچه بچینید .. اونها رو حدود پنج دقیقه داخل آب قرار بدید و سپس روی سطح تخم مرغ قرار بدید .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 21:9 | نویسنده : علی اکبری |

نکاتی در مورد شستشو و آویزان کردن لباس

 

 

 

نکاتی در مورد شستشوی لباس و آویزان کردن آن

 

 

اگر لباسهاي شما بسيار كثيف شدند، مي توانيد از نوشابه گاز دار كمك بگيريد. به اين صورت كه يك شيشه نوشابه را همراه با پودر لباسشويي روي لباسهاي كثيف بريزيد و به طور معمولي آنها را بشوييد. خواهيد ديد كه لباسها چقدر تميز مي شوند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 21:6 | نویسنده : علی اکبری |

چگونه لکه ها را پاک کنیم

 

خانه و لوازم تمیزدیگر نگران طریقه ی از بین بردن لکه های لباس ولوازم خود نباشیدکافیست که فقط مطلب ما را بخوانید.در ايام تعطيلات به جهت مسافرت ها و پيك نيك هاي متعدد و همچنين رفت و آمدهاي بسيار، بيش از هر موقع ديگر از سال، لوازم دكوراسيوني خانه و همچنين لباس ها به خصوص پوشاك بچه ها در معرض صدماتي از جمله لكه دار شدن در اثر ريختن مواد مختلفي مانند چاي، چربي، آب ميوه و غيره قرار مي گيرند كه البته آثار ايجاد شده بر روي لوازم و لباس هاي تميز و نو بسيار ناخوشايند است.

اگر شما نيز با چنين مشكلي مواجه شده ايد، پيش از هر اقدامي نيم نگاهي به نكات زير بيندازيد شايد به كارگيري آنها شما را در زدودن لكه موجود ياري دهد:

 

نكته 1: كليه موارد و راهكارهايي كه در زير اشاره مي شود، براي لباس ها و پارچه هاي قابل شست وشو هستند. لكه بري از روي لباس هاي غيرقابل شست و شو، بايد توسط افراد متخصص و مواد مناسب در خشكشويي ها انجام پذيرد.

 

نكته 2: امروزه لكه برهاي شيميايي متعددي به بازار آمده اند كه كاربرد آنها نه تنها بي تأثير نيست بلكه به جهت در دسترس بودن و عدم نياز به امكاناتي جهت شست و شو، از اهميت ويژه اي برخوردار است ولي آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه براي استفاده از لكه بر چه از نوع شيميايي و چه دست ساز خانگي، از قسمت پشت لكه بايد اقدام شود. به اين ترتيب از پخش شدن لكه جلوگيري به عمل مي آيد.

 

نكته 3: هنگامي كه پارچه ديگري را به محلول لكه بر آغشته كرديد و مي خواهيد از آن براي زدودن لكه استفاده كنيد، توجه داشته باشيد كه نحوه تميز كردن بايد با سيستم ضربه اي باشد و از مالش پارچه بر روي لكه خودداري شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 21:3 | نویسنده : علی اکبری |

اعدادی برای کنترل میزان سلامتی

دانستن میزان کلی کلسترول خون کافی نیست؛ بهتر است میزان کلسترول بد و خوب خونتان را نیز بدانید.

اعدادی برای کنترل میزان سلامتی

عوامل بسیاری می‌توانند نشان‌دهنده میزان سلامت شما باشد. اما دانستن و کنترل برخی از آنها ساده و ضروری است. در ادامه مطلب شما با شش عدد نمایانگر میزان سلامتی خود آشنا خواهید شد که با کنترل آنها می‌توانید از وزن خود بکاهید و به سلامت قلب خود نیز بیافزایید.

۱-میزان کالری مورد نیاز روزانه

رژیم درمانی, کلسترول خون

از دیدگاه تکنیکی شاید این عدد را نتوان یک اندازه گیری دقیق دانست، اما لازم است بدانید که تاثیر بزرگی بر روی سلامت شما خواهد گذاشت. اغلب زنان هر روز به ۲۰۰۰ کالری برای گذراندن یک روز سالم نیاز دارند و این عدد برای مردان بالغ، ۲۵۵۰ کالری است. برای محاسبه میزان کالری مورد نیاز روزانه، می‌توانید وزن خود را بر حسب میزان فعالیت روزانه در عدد ۲۸ تا ۳۳ ضرب نمایید و میزان کالری مورد نیاز را به دست آورید. اما به طور تخمینی، این میزان می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ برای صبحانه، ۵۰۰ تا ۶۰۰ برای ناهار، ۶۰۰ تا ۷۰۰ برای شام و حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری برای هر میان وعده در طی روز باشد. در صورتی که می‌خواهید وزن کم کنید، روزانه حداقل ۵۰۰ کالری کمتر بخورید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, | 1:2 | نویسنده : علی اکبری |

دانستنی هایی درباره‌ی غذاهای آماده و نیمه‌آماده

 

خورش آماده, فشارخون بالا, مسمومیت‌زایی

انواع غذاهای پروتئینی کنسرو شده مانند کله‌پاچه، مایه ماکارونی و ... کاملا استریل هستند و اگر خارج از یخچال هم نگهداری شوند، فاسد نمی‌شوند.

 اگر اهل خرید غذاهای آماده و نیمه‌آماده باشید و سری به فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی بزنید، معمولاً 3 نوع غذای آماده یا نیمه‌آماده پیش روی شما خواهد بود. گروه اول شامل کنسروها، گروه دوم شامل غذاهای سردی مانند الویه یا انواع ناگت‌ها و برگرها و گروه سوم هم شامل برنج و خورش‌های حاضری می‌شود. در این مطلب دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، درباره‌ی تفاوت این 3 گروه از مواد غذایی حاضری با یکدیگر توضیحاتی داده‌اند؛ با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, | 1:0 | نویسنده : علی اکبری |

تغذیه های مقوی برای مغز دانش آموزان

 

تغذیه سالم, آغاز سال تحصیلی, غذاهای خوشمزه و مغذی

 باید به آمادگی مغز فرزندان خود برای کسب موفقیت در تمامی چالش‌های علمی و تحصیلی توجه ویژه‌ای داشته باشید. در شرایطی که حصول اطمینان از میزان استراحت مناسب، همراهی تا مدرسه و وادار کردن آنها به انجام تکالیف خود تا پیش از زمان شام در نظر والدین راهبردهایی کلیدی هستند، آشپزخانه نیز یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند در بهبود شرایط تحصیلی فرزند شما بسیار تاثیرگذار باشد.

 

غذاهای خوشمزه و مغذی نه تنها سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت و به حفظ سلامتی آنها کمک می‌کنند، بلکه به عنوان سوخت برای مغز عمل کرده و در عملکرد موفقیت آمیز تحصیلی تاثیرگذار هستند. مواد مغذی مانند ویتامین B6، اسیدهای چرب امگا-3 و اسید فولیک برای سلامت شناختی ضروری هستند.

 

بی تردید، مواد غذایی بسیاری وجود دارند که سرشار از این مواد بوده و فرزند شما نیز از خوردن آنها لذت می‌برد از میوه‌ها گرفته تا سبزیجات. در ادامه برخی از بهترین مواد غذایی برای تقویت مغز و افزایش آمادگی کودکان برای بازگشت به مدرسه را معرفی می‌کنیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392برچسب:, | 23:58 | نویسنده : علی اکبری |

مسجد النبی

 

مسجد النبی
حرم پیغمبر
مسجد پیامبر از بیرون دیده می‌شود. گنبد سبز در چپ تصویر، بر روی گور شریف پیامبر قرار گرفته‌است.
اطلاعات
مکان Flag of Saudi Arabia.svg عربستان سعودی، مدینه
مختصات ″۶، ′۲۸، °۲۴ شمالی و ″۳۹، ′۳۶، °۳۹ خاوری
مذهب شیعه و سنی
پایه‌گذاری‌شده در سال نخست ه. ش
پایه‌گذار محمد بن عبدالله و اصحاب
گرداننده أخبار وکالة الرئاسة العامة لشؤون المسجد النبوی
روحانی حظیفی
معماری
سبک معماری اسلامی
گنجایش ۶۰۰٬۰۰۰ (۱٬۰۰۰٬۰۰۰ در هنگام حج)
مساحت ۹۸٬۵۰۰ متر مربع
گنبد(ها) ۱۹۷
بلندی گنبد (از بیرون) نزدیک به ۸٫۹ متر (بلندترین گنبد)
مناره(ها) ۱۰
بلندی مناره ۱۰۵ متر

مسجد النبی یا حرم محمد بن عبدالله، همچنین مسجد نَبوی یا مسجد پیغمبر، مسجد تاریخی مدینه است که در خاور شهر مدینه بنا شده‌است. این مسجد را پیامبر اسلام در سال نخست هجری و در نخستین روزهای ورود به مدینه به دست خود و به همراهی مهاجرین و انصار ساخت. آرامگاه پیامبر اسلام، که در منزل او واقع بود، پس از توسعه مسجد در آن قرار گرفت. این مسجد از معروف‌ترین مسجدهای مسلمانان و از مهم‌ترین زیارتگاه‌هایشان به شمار می‌آید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 12:22 | نویسنده : علی اکبری |

5اشتباه والدین که نوجوان شان را پنهان کار می کند

5 اشتباه والدین که نوجوان شان را پنهان کار می کند
در این مقاله با رایج ترین اشتباهات والدین در رفتار با نوجوانان بیشتر آشنا می شوید.

 نه می توانید دست هایش را ببندید و نه می توانید پاهایش را به زنجیر بکشید. همه وجودش را شوق پرواز فرا گرفته است. می خواهد بپرد. اتاق برایش کوچک است، خانه شان کوچک تر، شهرش کوچک تر، اصلا دنیا برایش کوچک است. به هیچ وجه، زیر بار محدودیت و کنترل نمی رود. « نوجوان ها » را می گویم. معمولا بسیاری از نوجوان ها با خانواده هایشان سر سازش ندارند و برخی از والدین هم نمی دانند صحیح ترین واکنش در برابر تغییرات روحیات و اخلاق نوجوانان شان چیست و باید چه کار کنند؟


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 12:5 | نویسنده : علی اکبری |

20ایده ساده برای یک دکور زیبا

20 ایده ساده برای یک دکور زیبا
کریستوفر پیکوک، ماریا هافر، کارلتون وارنی و ۹۷ دکوراتور معروف دیگر به این نتیجه رسیده اند که برای دکور هر خانه ای بهترین جواب ایده های ساده است و این ایده های ساده را منتشر کرده اند...

 

ایده های ساده برای دکور خانه دقیقا همان چیزی است که خیلی ها از آن چشم پوشی می کنند و برای رسیدن به خانه ای شیک و دوست داشتنی، راه ها و ایده های سخت و سنگین را انتخاب می کنند اما کریستوفر پیکوک، ماریا هافر، کارلتون وارنی و ۹۷ دکوراتور معروف دیگر به این نتیجه رسیده اند که برای دکور هر خانه ای بهترین جواب ایده های ساده است و این ایده های ساده را منتشر کرده اند...


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 12:3 | نویسنده : علی اکبری |

آموزش ساخت وسایل دکوری زیبا با روکش چوب

هنر نقش و نگار برگ
کاردستی با روکش چوب
اینجا شما این شانس را دارید تا خلاق شوید. شما می توانید این پروژه را به بینهایت روش انجام دهید و همچنان به یک محصول هنری عالی دست یابید. به کلیک کردن ادامه بدهید تا بفهمید که کیت از روکشهای چوبی قطعات هنری دیواری را در اینجا نشان داده شده است، ایجاد نمود. سپس طرح خودتان را تغییر داده و ایجاد نمایید.
 
انتخاب مواد مورد نیاز
کاردستی با روکش چوب
سه نوع مختلف از روکشهای چوبی را با رنگهای تیره کاملا متضاد انتخاب کنید. کیت از گره های چوب گردویی، چوب افار و چوب انجیر و گیلاس استفاده نمود. او نقش یک برگ ساده را در اندازه های مختلف روی یک کاغذ سفید مقوایی ترسیم نمود. سپس آن طرح را روی روکشهای چوبی رسم کرد.
 


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 دی 1392برچسب:, | 11:56 | نویسنده : علی اکبری |

زیارتگاه امام هادی (ع)/ حرم سامرا

                          
حرم سامرا، شامل دو بارگاه منوّر امام هادی و امام عسکری(ع) است که زمین آن را امام هادی (ع) از شخصی به نام «دلیل بن یعقوب» خریداری کرده است. پس از شهادت امام حسن عسکری (ع) در سال 260 ق و دفن ایشان در جوار آرامگاه پدر، این خانه از وضعیت مسکونی خارج شد و زیارتگاه عاشقان و دوستان گردید. در سال 333 ق به دستور «ناصر الدّوله هَمْدانی» بر گرداگرد خانه، دیواری کشیدند و بر روی هر دو قبر، گنبدی برافراشتند. در دوران آل بویه، نخست، معزّالدّوله هزینه زیادی را برای توسعه و عمران این بقعه و سرداب امام مهدی(عج) اختصاص داد و برای نخستین بار ضریحی از چوب بر روی هر دو قبر نصب کرد و نگهبان ها و خادمانی را به خدمت حرم و زائران گماشت. پس از او، در سال 368ق به دستور عضد الدوله دیلمی، صحن بزرگی، همراه با چندین رواق، گرداگرد قبرها ساخته شد. افزون بر آن، دور تا دور شهر سامرا نیز باروی مستحکمی کشیدند. پس از سقوط آل بویه، به دستور بساسیری، در سال 444 ق، ساختمان با شکوهی روی قبرها بنا شد که دو قرن دوام یافت.

این بنا در سال 640 ق، در اثر آتش سوزی از بین رفت. به دستور خلیفه عباسی، المستنصر باللّه، تمامی ساختمان ها به بهترین شکل تجدید بنا و ساخته شد. این ساختمان ها چند صد سال در برابر حوادث طبیعی دوام آورد، تا آنکه در سال 1200 ق، احمد خان دُنبلی که از حکمرانان آذربایجان بود، ساختمان های کهن را ویران و ساختمان با شکوه دیگری با ترکیب و معماری نو بنا کرد که در زمان حکمرانی فرزندش، حسین قلی خان دنبلی، در سال 1225ق پایان پذیرفت. سرپرستی کار ساختمان که هزینه فراوانی داشت، به عهده میرزا محمد سلماسی بود.


عکس هایی از حرم سامرا



مرحله ی از ساخت ضریح موقت حرم پس از بمب گذاری توسط آمریکایی ها و منافقین





ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:, | 9:41 | نویسنده : علی اکبری |

زندگينامه امام عسگري (ع)

امام شیعه
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

مام حسن عسگری (ع)
Al Askari Mosque.jpg
نقش یازدهمین امام شیعیان
نام حسن عسکری
کنیه ابومحمد
زادگاه مدینه
درگذشت ۸ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ پس از هجرت
مدفن مرقد امامان علی الهادی و حسن عسکری، سامرا
لقب(ها)

عسکری
زکی

ابن الرّضا
پدر هادی
مادر حدیث یا سوسن
همسر(ان) نرجس خاتون
فرزند(ان) مهدی
طول عمر

پیش از امامت ۲۲ سال
(سال ۲۳۲ تا ۲۵۴ پس از هجرت)

دوران امامت ۶ سال
(سال ۲۵۴ تا ۲۶۰ پس از هجرت)

حضرت امام حسن عسکری  (ع )
امام حسن عسکری (ع ) در سال 232هجری در مدينه چشم به جهان گشود . مادر والا گهرش سوسن يا سليل زنی لايق و صاحب فضيلت و در پرورش فرزند نهايت مراقبت راداشت ، تا حجت حق را آن چنان که شايسته است پرورش دهد . اين زن پرهيزگار در سفری که امام عسکری (ع ) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنيا رحلت کرد . کنيه آن حضرت ابامحمد بود .

دوران امامت
به طور کلی دوران عمر 29ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسيم مي گردد : دوره اول 13سال است که زندگی آن حضرت در مدينه گذشت .



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 دی 1392برچسب:, | 9:23 | نویسنده : علی اکبری |

تاریخچه رادیو و تلوزیون در ایران

     راديو چگونه‌ به‌ وجود آمد؟ 

    در سال‌ 1860 ميلادي‌ (جيمز كلارك‌ ماكس‌دل‌) فيزيك‌دان‌ و رياضي‌دان‌ اسكاتلندي‌، تئوري‌ امواج‌ الكترومغناطيسي‌ را براي‌ اولين ‌بار عرضه‌ كرد.

    در سال‌ 1887 (هنريشن‌ هرتز)، مهندس‌ وفيزيك‌دان‌ آلماني‌ نظريه‌ ماكس‌ دل‌ را تاييد نمود. او موفق‌ شد از نوسانات‌ الكترونيكي‌ براي‌ انتقال‌ امواج‌ از محلي‌ به‌ محل‌ ديگر بدون‌ سيم‌ استفاده‌كند. وي‌ براي‌ اولين‌بار موفق‌ شد، امواج‌ راديويي‌را در آزمايشگاه‌ توليد كند. نام‌ (هرتز) به‌ صورت‌ واژه‌اي‌ بين‌المللي‌ براي‌ بيان‌ فركانس‌هاي‌ راديويي‌ به‌ كار مي‌رود. پس‌ از او (برانلي‌)فرانسوي‌ درسال‌ 1890 آزمايش‌هايي‌ در اين‌زمينه‌ انجام‌ داد و بالاخره‌ دانشمندي‌ روسي‌ به‌ نام‌(الكساندر پوپوف‌) موجي‌ را با دستگاهي‌ كه‌ شبيه‌ دستگاه‌ هرتز و برانلي‌ بود اختراع‌ و آنتن‌ را به‌وجود آورد و به‌ اين‌ صورت‌ يك‌ دستگاه‌ تلگراف ‌مرس‌ را ايجاد نمود. در مارس‌ 1896 پوپوف‌اولين‌ پيغام‌ تلگرافي‌ را به‌ مسافت‌ 250 متري ‌فرستاد.

    اولين‌ كسي‌ كه‌ متوجه‌ شد، مي‌توان‌ از بي‌سيم‌ به‌عنوان‌ يك‌ وسيله‌ ارتباطي‌ استفاده‌ نمود،(ماركوني‌) ايتاليايي‌ بود كه‌ بعدها به‌ نام‌ مخترع ‌راديو معروف‌ گرديد. وي‌ در سال‌ 1895 اولين ‌خبر راديويي‌ خود را به‌ وسيله‌ بي‌سيم‌ در يك‌فاصله‌ 3 كيلومتري‌ فرستاد.

    در ژوئن‌ سال‌ 1896 در لندن‌ اولين‌ ايستگاه ‌تلگرافي‌ بدون‌ سيم‌ به‌ كمك‌ امواج‌ الكترونيكي‌نمايش‌ داده‌ شد.

    در سال‌ 1897 به‌ ايتاليا برگشت‌ و يك‌ ارتباطبي‌سيم‌ بين‌ دو كشتي‌ جنگي‌ در يك‌ مسافت‌ 12كيلومتري‌ ايجاد نمود و بالاخره‌ در سال‌ 1901 درتكميل‌ اختراع‌ خود موفق‌ گرديد، علائم‌ بي‌سيم‌را از يك‌ طرف‌ اقيانوس‌ اطلس‌ يعني‌ از شهر (پل‌دو) در انگلستان‌ به‌ آن‌ طرف‌ اقيانوس‌ اطلس‌، شهر(سن‌ ژان‌) آمريكا بفرستد.

    مردم‌ از اختراع‌ ماركوني‌ چنان‌ به‌ شور و هيجان‌آمده‌ بودند، كه‌ خواستار پخش‌ صداي‌ انسان‌ از راديو شدند، اما چون‌ لامپ‌هاي‌ راديو ضعيف ‌بود سازندگان‌ راديو بايد فكر بهتري‌ مي‌كردند. به‌همين‌ منظور در سال‌ 1906 يك‌ فيزيك‌دان ‌آمريكايي‌ به‌ نام‌ (دو فورست‌) لامپ‌ سه‌ الكتروني‌ را اختراع‌ كرد كه‌ براي‌ راديو الكتريسيته‌ خيلي‌قابل‌ استفاه‌ بود. بعد از آن‌ (روبرت‌ فون‌ ليئن‌) موفق‌ به‌ ساخت‌ لامپ‌هاي‌ قوي‌ شد، اين‌ لامپ‌ها تحول‌ بزرگي‌ در زمينه‌ دستگاه‌هاي‌ الكترونيكي‌ به‌وجود آوردند.

    در سال‌ 1910 براي‌ اولين‌بار صداي‌ موسيقي‌ وآواز اپراي‌ (متروپولتين‌ - نيويورك‌) در سراسر آمريكاي‌ شمالي‌ شنيده‌ شد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 18 دی 1392برچسب:, | 10:32 | نویسنده : علی اکبری |

قدیمی‌ترین تلویزیون که تنها دو نفر آن را دارند

, ,

قدیمی ترین دستگاه تلویزیون انگلیس که در سال ۱۹۳۶ ساخته شده است همچنان می تواند به خوبی کار کند و ۷۵ سال تاریخ این رسانه تصویری را زنده نگه دارد.

این تلویزیون ۷۵ ساله محصول سال ۱۹۳۶ است. مالکان این تلویزیون، آن را تنها سه هفته پس از شروع به کار فرستنده های تلویزیونی در انگلیس به قیمت کمتر از ۱۰۰ پوند خریداری کردند.

از این تلویزیون تنها 2 نفر در جهان دارند  (+عکس)
 

در آن زمان، تلویزیون تنها یک کانال داشت که دو ساعت در روز برنامه پخش می کرد و بنابراین این دستگاه نیازی به کنترل کننده از راه دور نداشت. 

تنها ۳۰ درصد از وسایل آن در طول عمر این تلویزیون وفادار تعویض شده است. این دستگاه ۷۵ ساله یک صفحه نمایشگر ۱۲ اینچی دارد که در میان یک قاب چوبی از جنس درخت گردو و درخت ماهون و یک شیشه بازتابنده محافظ قرار گرفته است.

از این تلویزیون تنها 2 نفر در جهان دارند  (+عکس)


تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:58 | نویسنده : علی اکبری |

اولین تلویزیون های جهان+عکس

اولین تلویزیون رنگی



تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:56 | نویسنده : علی اکبری |

دنیای امروزی کامپیوتر و ابزارهای محاسبه چیزی است که ۶۰ سال پیش حتی تصور آن هم محال می نمود. اما به گمانم همه این پیشرفت و خلاقیت مدیون ابزارها و نمونه هایی است که به جرات می توان گفت گذشته را تغییر داده اند. آیا ابزارهای الکترونیک و کامپیوترهای امروزی قادر به تغییر آینده و درک ما از تکنولوژی هستند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا غول هایی را بشناسیم که دانش کامپیوتر بر شانه های آنها ایستاده است تا به این مرتبه از پیشرفت برسد.

در ادامه مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییردهندگان تاریخ کامپیوتر از دیدگاه مجله تایم می پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:47 | نویسنده : علی اکبری |

تاریخچه کامپیوتر همزمان با شناسائی عدد، برای بشر این نیاز پیدا شد تا راهی بیابد که محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولین وسیله‌ای که انسان از آن در امر شمارش کمک گرفت است، شاید انگشتان دست باشد. در مراحل بعدی «چوب خط» به عنوان یک ماشین ساده که می‌توانست در امر شمارش انسان کمک کند، به کار آمد. گاهی نیز دسته‌های نی و چوب‌های باریک جانشین «چوب خط» می‌شد و زمانی نیز سنگ ریزه‌ها همین نقش را ایفامی کردند. بعدها، چرتکه به عنوان یک ماشین حساب کار آمد مورد بهره برداری قرار گرفت، تا این که در قرن هفدهم، اولین ماشین حساب واقعی تاریخ پا به عرصه هستی نهاد. در سال 1641، فردی فرانسوی به نام بیلز پاسکال ماشین جالبی ساخت که به «ماشین حساب پاسکال» معروف شد. در ماشین حساب پاسکال 6 چرخ دندانه دار نصب شده بود و هر چرخ ده دندانه داشت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:41 | نویسنده : علی اکبری |

 اولین کامپیوتر در جهان

حدودا شصت سال پیش بود که در منچستر در یک آزمایشگاه اولین کامپیوتر مدرن ساخته شد.

این کامپیوتر که بیبی نام داشت یک ماشین آزمایشی کوچک بود، اولین ماشینی بود که دارای حافظه برای ذخیره کردن یک برنامه بود.

این کامپیوتر در ابعاد بسیار بزرگی مانند یک اتاق ساخته شده بود و این کامپیوتر این امکان را داشت تا بدون دستکاری در سخت افزار آن دستورات مختلفی را اجرا کند.بعد از ساختن این دستگاه راه برای ساخت اولین کامپیوتر های شخصی مدرن باز شد.

 

اولین برنامه این کامپیوتر در تاریخ 21 جولای سال 1984 اجرا شد.«جف توتیل» یکی از سازندگان بیبی به بی بی س گفت که گروه پس از اجرای برنامه بسیار هیجان زده بودند و بعد از تبریک برای اجرای موفقیت آمیز این برنامه، برای غذا خوردن به نهار خوری رفتند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : علی اکبری |

احادیث ناب از امام رضا (ع)

چند کلمه کلیدی

1- بهترین و ارزنده ترین خصلت ها : انجام کارهای نیک، فریاد رسی بیچارگان و بر آوردن آرزوی آرزومندان است.

2- از بخششی که زیان آن برای تو بیش از سودی است که به برادرانت میرسد خودداری کن.

3- ایمان عبارت است از : اقرار به زبان ،‌شناخت با قلب و عمل نمودن با اعضاء و جوارح

4-  بالاترین درجه عقل خودشناسی است



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 11:2 | نویسنده : علی اکبری |

 

اهميت زيارت حضرت امام رضا (عليه السلام)

این مقاله بصورت خلاصه 15 مزیت از مزایای زیارت شاه طوس امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را بیان می کند: 

مزيت اول - زيارت حضرت رضا (عليه السلام) افضل و برتر از زيارت سيدالشهدا (عليه السلام) است :

شاه عبدالعظيم حسنی فرمود: به حضرت جواد عليه السلام عرض كردم  كه به زيارت قبر حضرت سيدالشهدا عليه السلام مشرف شوم يا به زيارت پدرتان .

فرمود: اندكى درنك كن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى كه اشكهايش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...

سپس فرمود: زائران امام حسين عليه السلام بسيارند؛ اما زائران پدرم كمند.

در روايت ديگر فرمود: زيارت پدرم افضل است زيرا حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام را همه مردم زيارت مى كنند؛ اما پدرم را، جز خواص شيعه زيارت نمى كنند.( 118)

زيرا هر فرقه اى از شيعه ، امام حسين عليه السلام را از جهات مختلفى از قبيل ، شهادت آن حضرت ، مخصوصا فرزند بى واسطه حضرت زهراعليهاالسلام بودن محترم مى شمارند و فرق ديگر شيعه ، از قبيل : كیسانيه ، زيديه ، اسماعيليه و واقفيه و...امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را پذيرفته اند؛ اما در اين ميان ، حضرت رضا عليه السلام داراى ويژگى خاصى است كه اغلب انشعابات تشيع ، قبل از ايشان بوده و باقيمانده از فرق مختلف همين خواص شيعه هستند كه به ولايت حضرت رضا عليه السلام معتقدند و شمارشان نسبت به بقيه كمتر است ؛ لذا در روايات عارفا بحقه قيد شده يعنى ايشان را امام واجب الاطاعه بداند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 10:55 | نویسنده : علی اکبری |
 

ثواب تشرف پیاده به زیارت امام رضا (ع)چقدر است!

قدس آنلاین- حسینعلی پورافضلی: برای تشرف به حرم امام رضا (علیه السلام) و زیارت آن حضرت پاداش بزرگی ذکر شده اما برای زیارت با پای پیاده ثواب و اجر مضاعفی در روایات نقل شده است.

تشرف به زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده در تاریخ سابقه ای طولانی دارد. جدای از روایاتی که برای این زیارت از بزرگان دینی نقل شده در طول تاریخ بسیاری از بزرگان و فرمانفرمایان و سلاطین جهان به زیارت امام رضا علیه السلام تشرف حاصل کرده اند که معروف تر از همه سفر زیارت شاه عباس کبیر است که به نقل از مطلع الشمس سه مرتبه به زیارت مشهد مشرف شد. در 25 ذیحجه سال 1006 و سال 1008 و سال 1009 بنابر نذری که کرده بود پیاده به مشهد رفت و شیخ بهائی و میرداماد می خواستند شاه را منع کنند که پیاده رفتن موجب آزار شاه نشود گفت استخاره می کنم چون استخاره کرد. این آیه آمد فاخلع نعلیک انک بالواد المقدس طوی شاه گفت کار مرا مشکل تر کردید که باید با پای برهنه بروم...(1)



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:35 | نویسنده : علی اکبری |
زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

نامهاى امام
امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى يعنى حدود (1250) سال پيش در شهر مدينه به دنيا آمد. پدر ايشان امام موسى بن جعفر(ع)، يعنى امام هفتم شيعيان و مادرشان بانويى بزرگوار و خردمند به نام (تكتم) يا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد كه پدربزرگ ايشان، يعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسيد.
نام ايشان (على ) است، ولى بر اساس شيوه اى كه در ميان اعراب مرسوم است، به وى (ابوالحسن) مى گفتند. اين گونه اسمها را (كنيه) مى نامند. علاوه بر نام و كنيه، گاه عنوان ديگرى نيز به افراد مى دهند كه آن را (لقب) مى گويند. امام هشتم داراى لقب هاى متعددى است. از جمله معروف ترين اين القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غريب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معين الضعفاء) است. ناميدن هر فرد به اين نامها، يعنى اسم، كنيه و لقب دليل خاصى دارد. گفته اند كه وى را به اين جهت (رضا) لقب داده اند كه خدا از او راضى است.
دوران كودكى و جوانى امام در مدينه گذشت. اخلاق نيكو، دانش فراوان، ايمان و عبادت بسيار از ويژگى هايى بود كه امام را مشخص مى ساخت.
شخصيت اخلاقى امام
از خوش اخلاقى امام سخن بسيار گفته اند. در اين جا به چند نمونه آن توجّه كن و ببين كه امام در برخورد با مردم به چه نكات ريزى دقّت مى كرده است. همه اينها براى ما درس (چگونه زيستن) است:
ـ هيچ گاه با سخن خود، ديگران را آزار نداد.
ـ سخن هيچ كسى را قطع نكرد.
ـ به نيازمندان بسيار كمك مى فرمود.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:21 | نویسنده : علی اکبری |

چند داستان از زندگى امام رضا(ع)

زندگانى حضرت امام رضا(ع) پر است از لحظاتى نورانى و شگفت انگيز كه دل شيفتگان را مى‏برد . از كتاب «ديوان خدا» نوشته نعيمه دوستدار ـ كه بر اساس منابع موثق تدوين يافته ـ چند داستان برگزيده‏ايم كه تقديم عاشقان اهل بيت مى‏كنيم.

نشانه موى پيامبر(ص)

مردى از نوادگان انصار خدمت امام رضا(ع) رسيد. جعبه‏اى نقره‏اى رنگ به امام داد و گفت :

«آقا! هديه‏اى برايتان آورده‏ام كه مانند آن را هيچ كس نياورده است». بعد در جعبه را باز كرد و چند رشته مو از آن بيرون آورد و گفت: «اين هفت رشته مو از پيامبر اكرم(ص) است. كه از اجدادم به من رسيده است». حضرت رضا(ع) دست بردند و چهار رشته مو از هفت رشته را جدا كردند و فرمود: «فقط اين چهار رشته، از موهاى پيامبر است».

مرد با تعجب و كمى دلخورى به امام نگاه كرد و چيزى نگفت. امام كه فهميد مرد ناراحت شده است، آن سه رشته مو را روى آتش گرفت. هر سه رشته سوخت، اما به محض اين كه چهار رشته موى پيامبر(ص) روى آتش قرار گرفت شروع به درخشيدن كرد و برقشان چهره مرد عرب را روشن كرد.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:14 | نویسنده : علی اکبری |

فضیلت های زیارت امام حسین علیه السلام

فضیلت های زیارت امام حسین علیه السلام

در طول تاریخ انسانهایى بوده و هستند كه پس از مرگشان، زندگى و حیاتشان ادامه پیدا كرده و با مرگ بدنشان، وجودشان و شخصیت و اندیشه ‏شان ادامه یافته است. مردان خدا و شخصیتهاى الهى، همانگونه كه در زمان حیات خویش استوانه دین و محور انسانیت و پشتوانه حق و عدالت هستند، در زمان پس از مرگ نیز آرامگاه و زیارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضیلت است. و در این میان، زیارت مشهد حسینى از ویژگیهاى برجسته‏ اى برخوردار است.

آنانكه توفیق پیدا مى كنند و به زیارت مرقد مطهرش مشرف مى شوند، روى به آستان امام حسین علیه السلام آورده و به جانب این مدرسه عشق و فضیلت و دانشگاه كمال و تربیت مى‏گرایند، مدرسه ای که براى هیچ ملتى از ملل گیتى میسر و مقدور نیست .

 مطمئن‌ترین راه
ملحدین و معاندین و مخالفین مكتب تشیع به خیال خود شبهات و اشكالهاى مى كنند و مى گویند: «زیارت قبور، بت پرستى است؟!» در حالى كه هر كس كه به زیارت قبور ائمه علیهم السلام مى رود هرگز به عنوان ....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 13:19 | نویسنده : علی اکبری |

پنج روش ایجاد انگیزه در دیگران

5 روش ایجاد انگیزه در دیگران

بهترین هدیه ما به دیگران به خصوص عزیزانمان اینست که  در رسیدن به اهداف و ایجاد تغییر در زندگی به آنها کمک کنیم و یکی از موثرترین ابزارها برای ایجاد انگیزه در دیگران این است که الهام بخش آنها باشم. اما چگونه ؟ !

حقیقت این است که اگر یاد بگیرید که چگونه مسیرتان را در زندگی پیدا کنید و به هدفتان برسید، شما تبدیل به یک مدرک زنده می شوید. شبیه انرژی وارده بر مهره های دومینو خواهید شد که به آسانی دیگران را تحت تاثیر خود در می آورید و به آنها نشان می دهید که رویاها دست نیافتنی و دور از دسترس نیستند. عکس این هم ممکن است برای عشق اتفاق بیافتد اما زمانی که بحث مسائل شخصی می شود، شما باید خودتان را بیشتر از دیگران دوست داشته باشید .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 13:5 | نویسنده : علی اکبری |

 

دریای آب شور و شیرین در کنار هم!!(+عکس) 


در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight. This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea. Two different seas can not be combined together thus creating this line

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)
۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.


تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 12:53 | نویسنده : علی اکبری |

از تاریخچه اتومبیل ها چه می دانید ؟

تاریخچه اتومبیل ها

اتومبيل وسيله اي است که در عصر حاضر زندگي بشر را دچار دگرگوني کرده و نزد همه شناخته شده است، ابداع اتومبيل به شخص خاصي بر نمي گردد بلکه به مرور زمان اين وسيله دچار دگرگوني شده تا تبديل به شکل و تجهيزات امروزي گرديده است . در سال 1600 سيمون ستوين هلندي يک ارابه بدون اسب ساخت که نيري خود را از بادبانهايش مي گرفت که توانايي حمل 28 نفر را داشت و مسافت 68  کيلو متري را در 2  ساعت مي پيمود . در سال 1840  ارابه اي در فرانسه اختراع شد که با نيروي فنر هاي بزرگي شبيه فنر ساعت حرکت ميکرد که به خاطر داشتن سرعت زياد همان روز آزمايش متوقف شد.

اتومبيلهاي اوليه شبيه درشکه بودند که با نيروي موتورهاي بخار به حرکت در مي آمدند. اين وسيله ها داراي دو چرخ در عقب و يک چرخ در جلو بودند .



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 20:6 | نویسنده : علی اکبری |
جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس

 

جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس

تعداد خودروهایی که با برچسب قیمت میلیون دلاری عرضه می شوند، چندان زیاد نیست.

به گزارش تکناز خودروهای لوکس و سوپر اسپرتی که در نهایت محدوده قیمت خود قرار داشته و به تعداد محدود که معمولا کمتر از 100 دستگاه بوده تولید می شوند. خریداران این خودروها نیز افرادی خاص یا همان قشر فوق ثروتمند جهان هستند.  

مسلما این خودروها برای انجام خرید روزانه، رساندن بچه ها به مدرسه و یا رفتن به یک رستوران تولید نشده اند. بسیاری از آنها دارای موتوری با دو توربو شارژر بوده که قابلیت رسیدن به سرعت هایی بالاتر از 200 مایل بر ساعت را فراهم کرده و در کسری از ثانیه می توانند به این مهم دست یابند. 


  جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 19:46 | نویسنده : علی اکبری |

دلیل بزرگداشت اربعین چیست‌؟

ویژه نامه اربعین

اعتبار اربعین امام حسین(علیه‎السلام) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین(علیه‎السلام) شناخته شده بوده و است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

روز سوم این ماه از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌ پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

روز 20 صفر  ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(علیه‎السلام) یعنی کاروان ‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا(صلی الله علیه و آله‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین(علیه‎السلام) بشتابد و او نخستین کسی است از مردم که قبر آن ‌حضرت را زیارت کرد.

در این روز زیارت امام حسین(علیه‎السلام) مستحب است و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری(علیه‎السلام) روایت ‌شده است. شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق(علیه‎‌السلام) آورده است‌: "السلام علی ولی الله و حبیبه‌، السلام علی خلیل الله و نجیبه‌، السلام علی صفی الله و ابن صفیه ‌...



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 19:39 | نویسنده : علی اکبری |

زیارت اربعین

حرم امام حسین(علیه السلام)

 

اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛

سلام بر ولى خدا و دوست او

اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛

سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او

اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ

سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش

اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ

سلام بر حسین مظلوم و شهید

اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْكُرُباتِ وَ قَتیلِ الْعَبَراتِ

سلام بر آن بزرگوارى كه به گرفتاری‌ها اسیر بود و كشته اشكِ روان گردید

اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّكَ وَابْنُ وَلِیِّكَ وَ صَفِیُّكَ وَابْنُ صَفِیِّكَ الْفاَّئِزُ

خدایا من به راستى گواهى دهم كه آن حضرت ولىّ (و نماینده) تو و فرزند ولىّ تو بود و برگزیده‌ات و فرزند برگزیده‌ات بود كه كامیاب شد

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 18:57 | نویسنده : علی اکبری |

اینگونه آب بنوشید/+عکس

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «آب را جرعه جرعه بنوشید و یکباره سر نکشید، چراکه مایۀ ناراحتی کبد می شود.»

مفاتیح الحیات، ص ۱۴۸، بخش آداب نوشیدن

نوشیدن آب



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:55 | نویسنده : علی اکبری |
جملات تصویری الهام بخش برای زندگی بهتر ... (22)

 

 
 
جملات تصویری الهام بخش برای زندگی بهتر ... (22)




ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:44 | نویسنده : علی اکبری |

 

گل زدن در فوتبال با حرکتی که هر 100سال هم اتفاق نمی افتد!!
 
تصاویر متحرک دیدنی و جالب (5)
 
 

 

 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : علی اکبری |
عجب دست فرمانی داره ! ( تصویر متحرک )

 

لطفا تا لود شدن کامل تصویر صبر نمایید ...!!!
 
زن یا مرد بودنش را خودتان حدس بزنید ما نمیگیم ...!

عجب دست فرمانی داره ! ( تصویر متحرک ) 

 
 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:38 | نویسنده : علی اکبری |
جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )

 

جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )

فردی که منفی می اندیشد، در فرصت ها مشکلات را می بیند

فردی که مثبت می اندیشد، در مشکلات فرصت ها را می بیند . . .

 
جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:33 | نویسنده : علی اکبری |

چند ترفند براي جستجوی بهتر در گوگل

عده زیادی از کاربران با فنون جستجوی اینترنتی آشنا نیستند و به‌ همین دلیل نمی‌توانند از اینترنت آن‌طور که شایسته است کمک بگیرند. در مقابل این دسته از کاربران، افراد دیگری نیز وجود دارند که آنچنان در استفاده از موتورهای جستجو مهارت دارند که براحتی و در مدت زمانی بسیار کوتاه به نتیجه مطلوبشان می‌رسند. آیا می‌دانید جستجوی حرفه‌ای در اینترنت یک شغل به‌شمار می‌رود و می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد باشد؟ دوست دارید با همان سرعتی که موتورهای جستجو به جستجو در میان میلیاردها رکورد اطلاعاتی می‌پردازند، نتیجه مطلوبتان را پیدا کنید؟ با رعایت فنون جستجو و توجه به نکات و ترفندهای جستجو در گوگل می‌توانید در کمترین زمان، بهترین و نزدیک‌ترین نتیجه را از جستجوی خود دریافت کنید. جستجوی ساده جستجو در گوگل ساده است! مهم‌نیست به دنبال چه چیزی هستید. اگر مبتدی هستید، کافی است پس از مراجعه به سایت گوگل (www.google.com) عبارت مورد جستجو را به هر زبانی که دوست دارید در کادر جستجو وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا فهرست نتایج در اختیار شما قرار گیرد. کلمات وبی را جستجو کنید:  شاید بسیاری از شما با کلمات وب آشنا نباشید، اما آن دسته از کاربرانی که حرفه‌ای از اینترنت استفاده می‌کنند، با بسیاری از اصطلاحات رایج در محیط وب آشنایی دارند. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید موزیک جدیدی را از اینترنت دانلود کنید چنانچه نام موزیک را در کادر جستجو وارد کنید هر نوع اطلاعات مربوط به آن را در فهرست نتایج مشاهده خواهید کرد، اما اگر از کلماتی همچون «دانلود» و «لینک مستقیم» نیز در عبارت جستجوی خود کمک بگیرید، مطمئنا بسیاری از نتایج، مربوط به لینک‌های دانلودی از موزیک مورد نظر خواهد بود. سعی کنید با وبگردی بیشتر در اینترنت با کلمات وب آشنا شده و در جستجوهای خود به‌جای کلمات رایج از اصطلاحات رایج در صفحات وب استفاده کنید. جستجوی عین کلمات:  گاهی اوقات ممکن است قصد داشته باشید عین یک کلمه را جستجو کنید. به‌عنوان مثال با تایپ عبارت روزنامه جام‌جم ممکن است سایت روزنامه جام‌جم به‌عنوان نخستین نتیجه در اختیار شما قرار گیرد و در ادامه آن نیز نتایجی مرتبط با کلمه روزنامه یا جام‌جم را مشاهده کنید، اما اگر قصد دارید همه نتایج شامل کل عبارت روزنامه جام‌جم باشد، ‌باید عبارت مورد جستجو را میان گیومه قرار دهید. به‌عبارت دیگر برای جستجوی عین کلمات ‌باید آن را به صورت «روزنامه جام‌جم» در کادر جستجو وارد کنید...............


برچسب‌ها: ترفند, گوگل, جستجو, اينترنت, كار و فناوری



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 20:35 | نویسنده : علی اکبری |
آشنایی با نرم افزار پاورپوینت ساخت یک فایل نمونه پاورپوینت Powerpoint پاورپوینت برنامه نرم افزاری است که بخشی از بسته مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) است. پاورپوینت با استفاده از روش ترسیمی، جهت ارائه به صورت اسلاید نشان می دهد که همراه با ارائه موضوع است. این برنامه به طور گسترده ای در کسب و کار و کلاس های درس استفاده می شود و ابزار موثری است، زمانی که برای اهداف آموزشی استفاده می شود. پاورپوینت یکی از ساده ترین برنامه های کامپیوتر برای یادگیری است. و نخستین برنامه ای است که در سراسر جهان برای سخنرانی استفاده شده است. هر کس می تواند مقالات خیره کننده ایی را با این نرم افزار بصورت حرفه ایی ایجاد نماید. نرم افزار پاورپوینت را می توان به آلبوم های عکس، موسیقی و یا روایات، پخش سی دی یا دی وی دی ایجاد نمائیم. اگر شما در زمینه خرید و فروش هستند، محصولات خود را تنها با چند کلیک ساده برای اضافه کردن یک نمودار گویا از داده ها و یا نمودار سازمانی ، ساختار شرکت ایجاد نمائید. به آسانی می توان برای شرکت آرم شرکت را بطور سفارشی استفاده از یکی از قالب های طراحی که با برنامه آمده است،ایجاد نمائید و مخاطبان خود را حیرت زده نمائید. و علاوه بر این بسیاری از قالب ها و برنامه های رایگان در سایت مایکروسافت موجود می باشد. قابلیت نمایش متون ایجاد شده با نمودار و غیره ایجاد شده توسط شما بر روی صفحه نمایش بزرگ می باشد که در سخنرانی ها و کنفرانس ها مورد استفاده قرار می گیرد. پاورپوینت به شما امکان چاپ جزوات و غیره را برای مخاطبان و همچنین یادداشت ها را برای سخنران ارائه میدهد. کلمات کلیدی : - پاور پوینت 2007 و2010 - ارائه مطالب - فارسی میتینگ - آموزشگاه فارسی میتینگ - نرم افزار پاور پوینت - MicroSoft PowerPoint - آی سی دال - فایل نمونه پاورپوینت آشنایی با ابزارها و منوهای پاورپوینت ساخت یک فایل پاورپوینت Powerpoint

تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 20:9 | نویسنده : علی اکبری |

 

کلیدهای تک

تغییر نام آیتم انتخابی

F2

جستجوی یک فایل یا پوشه

F3

نمایش نوار آدرس در جستجوگر ویندوز

F4

تازه سازی پنجره باز شده

F5

جابجایی عناصر بر روی صفحه میزکار یا پنجرهٰ ی باز شده

F6

آوردن نوار منو در برنامه ی در حال کار

F10

پاک کردن آیتم های انتخاب شده و انتقال آن به سطل زباله

Delete

لغو کردن برنامه در حال کار

Esc

باز کردن منو بعدی در سمت راست٬ یا باز کردن منو کوچکتر

فلش سمت راست

باز کردن منو قبلی در سمت چپ٬ یا بستن منو کوچکتر

فلش  سمت چپ

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 19:10 | نویسنده : علی اکبری |

حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است. همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد «مشرکان با نهايت تأكيد به خدا سوگند خوردند كه اگر پيامبرى انذاركننده به سراغشان آيد، هدايت يافته‏ترين امّتها خواهند بود امّا چون پيامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چيزى بر آنها نيافزود.

 

حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است. همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد «مشرکان با نهايت تأكيد به خدا سوگند خوردند كه اگر پيامبرى انذاركننده به سراغشان آيد، هدايت يافته‏ترين امّتها خواهند بود امّا چون پيامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چيزى بر آنها نيافزود.





ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:33 | نویسنده : علی اکبری |

بررسی چگونگی تشکیل دانه های برف + عکس های فوق العاده

وقتی هوای گرم به بالای آسمان صعود می‌کند، بخار آب را هم همراه خودش به بال او به داخل آسمان می‌برد. تشکیل دانه برف هنگامی شروع می‌شود که بخار آب بر روی دانه‌های ذره‌بینی غبار موجود در هوا؛ متراکم می‌شود و یا به عبارتی قطره‌های کوچک برف داخل ابر ( که قطری نزدیک به ۱۰μm  دارند ) منجمد می شوند .ساختمان منحصر به فرد یک دانه بزرگ برف ناشی از واکنش‌های شیمیایی و درجه حرارتی است که  دائما در حال تغییر می باشد. جالب است بدانید دانه برف پیش از  آن که به پایین حرکت کند، به سوی بالا حرکت می‌کند. مراحل تشکیل دانه های برف چنین است:

 

۱- در حالی‌که قطره آب به سوی بالا حرکت می‌کند، به صورت یک منشور شش‌وجهی منجمد می‌شود.

 

دانه برف

 

2- به علت آنکه یخ در نزدیک لبه‌ها سریع‌ترین رشد را دارد، حفره‌هایی درون آن تشکیل می‌شود.

۳- رشد سریع‌تر در گوشه‌های بلور باعث می‌شود که آن به صورتی شش شاخه بزرگ شود.

۴- با  ادامه صعود بلور برف، هوا سردتر می‌شود و در  منهای ۱۲ درجه سانتی‌گراد شاخه‌ها پهن هستند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:25 | نویسنده : علی اکبری |

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید. فقط 3 ثانیه هر سوال


1) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می کنند؟

کانادا – آمریکا – هیچ کدام


2) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می گذارد. این تخم از کدام طرف می افتد؟

شمال – جنوب – هیچ کدام


3) خانمی عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است. تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمزرنگ هستند. تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی هستند؟

قرمز – آبی – هیچ کدام



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:8 | نویسنده : علی اکبری |

mdf چیست ؟


ام‌دی‌اف (MDF) مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. MDF نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
ام دی اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول ترین نوع روکش برای MDF می‌باشد که در آن فرایند کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 17:42 | نویسنده : علی اکبری |
تاريخ : دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, | 21:49 | نویسنده : علی اکبری |
 دوست مهم ترين عوامل موثر در رشد و تکامل شخصيت 
 

دوستان و همسالان، يکي از مهم ترين عوامل موثر در رشد و تکامل شخصيت آدمي در دوران نوجواني به شمار مي آيند. به عقيده موريس دبس، دوستي هاي اين دوران باعث کسب تجاربي مي شود که در توسعه شخصيت نوجوان نقش دارد. اين تجارب باعث ايجاد دوستي هاي عاقلانه تري در دوران بزرگسالي مي شود; دوستي هايي که بر اساس علاقه و اعتماد متقابل استوار است و اولين احساس نوع دوستي را در نوجوان برمي انگيزد. دوستي هاي دوران نوجواني براساس يک نياز اجتماعي و براي ايجاد روابطي سالم و سازنده است...
در دوران نوجواني، شخصيت اجتماعي نوجوان در حال شکل گرفتن است و بر اين اساس، رفاقت نقش عمده اي در اجتماعي شدن او ايفا مي کند. دوستان و همسالان، نوجوان را در «ابراز خود» ياري مي دهند; چرا که يکي از نيازهاي مهم اين دوره، نياز به ابراز خود است; رفتاري که فرد به وسيله آن توانايي ها، انديشه ها، اعتقادات، عواطف و احساساتش را به سايرين ابراز مي کند. دوستان و همسالان زمينه ممکن را براي فرد فراهم مي نمايند زيرا آنها در معاشرت با يکديگر در مورد افکار و عقايد خود آزادانه گفتگو مي کنند و توانايي ها و قابليت هاي خود را ظاهر مي کنند. فقدان چنين مهارت هايي در نوجوان موجب مي شود که او در ارتباطات اجتماعي اش با مشکلات جدي روبه رو  شود; به طور مثال بسياري از اين نوجوانان تمايلي به بحث و گفتگو در جمع ندارند که ناشي از ترس از ابراز خود و واکنش هاي دوستان و همسالان در دوران کودکي و نوجواني است.دوستان و همسالان، نوجوان را در «ابراز خود» ياري مي دهند; چرا که يکي از نيازهاي مهم اين دوره، نياز به ابراز خود است;
دوستان و همسالان بر تصميم گيري نوجوان تاثير مي گذارند. به طور کلي، دوره نوجواني، دوره آزمايش و خطاست; دوره  اي که نوجوان تصميمات خود را در زمينه هاي مختلف تغيير مي دهد. ممکن است يک نوجوان ماه ها براي انتخاب يک سبک مطلوب آرايش موي سر، شيوه هاي متفاوتي را آزمايش کند و نظر دوستانش را با حساسيت ويژه اي مورد توجه قرار دهد.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 آذر 1392برچسب:, | 23:3 | نویسنده : علی اکبری |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد