اولین تلویزیون های جهان+عکس

اولین تلویزیون رنگی



تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:56 | نویسنده : علی اکبری |

دنیای امروزی کامپیوتر و ابزارهای محاسبه چیزی است که ۶۰ سال پیش حتی تصور آن هم محال می نمود. اما به گمانم همه این پیشرفت و خلاقیت مدیون ابزارها و نمونه هایی است که به جرات می توان گفت گذشته را تغییر داده اند. آیا ابزارهای الکترونیک و کامپیوترهای امروزی قادر به تغییر آینده و درک ما از تکنولوژی هستند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا غول هایی را بشناسیم که دانش کامپیوتر بر شانه های آنها ایستاده است تا به این مرتبه از پیشرفت برسد.

در ادامه مطلب به بررسی برخی از مهمترین تغییردهندگان تاریخ کامپیوتر از دیدگاه مجله تایم می پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:47 | نویسنده : علی اکبری |

تاریخچه کامپیوتر همزمان با شناسائی عدد، برای بشر این نیاز پیدا شد تا راهی بیابد که محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولین وسیله‌ای که انسان از آن در امر شمارش کمک گرفت است، شاید انگشتان دست باشد. در مراحل بعدی «چوب خط» به عنوان یک ماشین ساده که می‌توانست در امر شمارش انسان کمک کند، به کار آمد. گاهی نیز دسته‌های نی و چوب‌های باریک جانشین «چوب خط» می‌شد و زمانی نیز سنگ ریزه‌ها همین نقش را ایفامی کردند. بعدها، چرتکه به عنوان یک ماشین حساب کار آمد مورد بهره برداری قرار گرفت، تا این که در قرن هفدهم، اولین ماشین حساب واقعی تاریخ پا به عرصه هستی نهاد. در سال 1641، فردی فرانسوی به نام بیلز پاسکال ماشین جالبی ساخت که به «ماشین حساب پاسکال» معروف شد. در ماشین حساب پاسکال 6 چرخ دندانه دار نصب شده بود و هر چرخ ده دندانه داشت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:41 | نویسنده : علی اکبری |

 اولین کامپیوتر در جهان

حدودا شصت سال پیش بود که در منچستر در یک آزمایشگاه اولین کامپیوتر مدرن ساخته شد.

این کامپیوتر که بیبی نام داشت یک ماشین آزمایشی کوچک بود، اولین ماشینی بود که دارای حافظه برای ذخیره کردن یک برنامه بود.

این کامپیوتر در ابعاد بسیار بزرگی مانند یک اتاق ساخته شده بود و این کامپیوتر این امکان را داشت تا بدون دستکاری در سخت افزار آن دستورات مختلفی را اجرا کند.بعد از ساختن این دستگاه راه برای ساخت اولین کامپیوتر های شخصی مدرن باز شد.

 

اولین برنامه این کامپیوتر در تاریخ 21 جولای سال 1984 اجرا شد.«جف توتیل» یکی از سازندگان بیبی به بی بی س گفت که گروه پس از اجرای برنامه بسیار هیجان زده بودند و بعد از تبریک برای اجرای موفقیت آمیز این برنامه، برای غذا خوردن به نهار خوری رفتند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : علی اکبری |

احادیث ناب از امام رضا (ع)

چند کلمه کلیدی

1- بهترین و ارزنده ترین خصلت ها : انجام کارهای نیک، فریاد رسی بیچارگان و بر آوردن آرزوی آرزومندان است.

2- از بخششی که زیان آن برای تو بیش از سودی است که به برادرانت میرسد خودداری کن.

3- ایمان عبارت است از : اقرار به زبان ،‌شناخت با قلب و عمل نمودن با اعضاء و جوارح

4-  بالاترین درجه عقل خودشناسی است



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 11:2 | نویسنده : علی اکبری |

 

اهميت زيارت حضرت امام رضا (عليه السلام)

این مقاله بصورت خلاصه 15 مزیت از مزایای زیارت شاه طوس امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را بیان می کند: 

مزيت اول - زيارت حضرت رضا (عليه السلام) افضل و برتر از زيارت سيدالشهدا (عليه السلام) است :

شاه عبدالعظيم حسنی فرمود: به حضرت جواد عليه السلام عرض كردم  كه به زيارت قبر حضرت سيدالشهدا عليه السلام مشرف شوم يا به زيارت پدرتان .

فرمود: اندكى درنك كن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى كه اشكهايش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...

سپس فرمود: زائران امام حسين عليه السلام بسيارند؛ اما زائران پدرم كمند.

در روايت ديگر فرمود: زيارت پدرم افضل است زيرا حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام را همه مردم زيارت مى كنند؛ اما پدرم را، جز خواص شيعه زيارت نمى كنند.( 118)

زيرا هر فرقه اى از شيعه ، امام حسين عليه السلام را از جهات مختلفى از قبيل ، شهادت آن حضرت ، مخصوصا فرزند بى واسطه حضرت زهراعليهاالسلام بودن محترم مى شمارند و فرق ديگر شيعه ، از قبيل : كیسانيه ، زيديه ، اسماعيليه و واقفيه و...امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را پذيرفته اند؛ اما در اين ميان ، حضرت رضا عليه السلام داراى ويژگى خاصى است كه اغلب انشعابات تشيع ، قبل از ايشان بوده و باقيمانده از فرق مختلف همين خواص شيعه هستند كه به ولايت حضرت رضا عليه السلام معتقدند و شمارشان نسبت به بقيه كمتر است ؛ لذا در روايات عارفا بحقه قيد شده يعنى ايشان را امام واجب الاطاعه بداند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 10:55 | نویسنده : علی اکبری |
 

ثواب تشرف پیاده به زیارت امام رضا (ع)چقدر است!

قدس آنلاین- حسینعلی پورافضلی: برای تشرف به حرم امام رضا (علیه السلام) و زیارت آن حضرت پاداش بزرگی ذکر شده اما برای زیارت با پای پیاده ثواب و اجر مضاعفی در روایات نقل شده است.

تشرف به زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده در تاریخ سابقه ای طولانی دارد. جدای از روایاتی که برای این زیارت از بزرگان دینی نقل شده در طول تاریخ بسیاری از بزرگان و فرمانفرمایان و سلاطین جهان به زیارت امام رضا علیه السلام تشرف حاصل کرده اند که معروف تر از همه سفر زیارت شاه عباس کبیر است که به نقل از مطلع الشمس سه مرتبه به زیارت مشهد مشرف شد. در 25 ذیحجه سال 1006 و سال 1008 و سال 1009 بنابر نذری که کرده بود پیاده به مشهد رفت و شیخ بهائی و میرداماد می خواستند شاه را منع کنند که پیاده رفتن موجب آزار شاه نشود گفت استخاره می کنم چون استخاره کرد. این آیه آمد فاخلع نعلیک انک بالواد المقدس طوی شاه گفت کار مرا مشکل تر کردید که باید با پای برهنه بروم...(1)



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:35 | نویسنده : علی اکبری |
زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

زندگانی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت

نامهاى امام
امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى يعنى حدود (1250) سال پيش در شهر مدينه به دنيا آمد. پدر ايشان امام موسى بن جعفر(ع)، يعنى امام هفتم شيعيان و مادرشان بانويى بزرگوار و خردمند به نام (تكتم) يا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد كه پدربزرگ ايشان، يعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسيد.
نام ايشان (على ) است، ولى بر اساس شيوه اى كه در ميان اعراب مرسوم است، به وى (ابوالحسن) مى گفتند. اين گونه اسمها را (كنيه) مى نامند. علاوه بر نام و كنيه، گاه عنوان ديگرى نيز به افراد مى دهند كه آن را (لقب) مى گويند. امام هشتم داراى لقب هاى متعددى است. از جمله معروف ترين اين القاب، (رضا)، (عالم آل محمد)، (غريب الغرباء)، (شمس الشموس) و (معين الضعفاء) است. ناميدن هر فرد به اين نامها، يعنى اسم، كنيه و لقب دليل خاصى دارد. گفته اند كه وى را به اين جهت (رضا) لقب داده اند كه خدا از او راضى است.
دوران كودكى و جوانى امام در مدينه گذشت. اخلاق نيكو، دانش فراوان، ايمان و عبادت بسيار از ويژگى هايى بود كه امام را مشخص مى ساخت.
شخصيت اخلاقى امام
از خوش اخلاقى امام سخن بسيار گفته اند. در اين جا به چند نمونه آن توجّه كن و ببين كه امام در برخورد با مردم به چه نكات ريزى دقّت مى كرده است. همه اينها براى ما درس (چگونه زيستن) است:
ـ هيچ گاه با سخن خود، ديگران را آزار نداد.
ـ سخن هيچ كسى را قطع نكرد.
ـ به نيازمندان بسيار كمك مى فرمود.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:21 | نویسنده : علی اکبری |

چند داستان از زندگى امام رضا(ع)

زندگانى حضرت امام رضا(ع) پر است از لحظاتى نورانى و شگفت انگيز كه دل شيفتگان را مى‏برد . از كتاب «ديوان خدا» نوشته نعيمه دوستدار ـ كه بر اساس منابع موثق تدوين يافته ـ چند داستان برگزيده‏ايم كه تقديم عاشقان اهل بيت مى‏كنيم.

نشانه موى پيامبر(ص)

مردى از نوادگان انصار خدمت امام رضا(ع) رسيد. جعبه‏اى نقره‏اى رنگ به امام داد و گفت :

«آقا! هديه‏اى برايتان آورده‏ام كه مانند آن را هيچ كس نياورده است». بعد در جعبه را باز كرد و چند رشته مو از آن بيرون آورد و گفت: «اين هفت رشته مو از پيامبر اكرم(ص) است. كه از اجدادم به من رسيده است». حضرت رضا(ع) دست بردند و چهار رشته مو از هفت رشته را جدا كردند و فرمود: «فقط اين چهار رشته، از موهاى پيامبر است».

مرد با تعجب و كمى دلخورى به امام نگاه كرد و چيزى نگفت. امام كه فهميد مرد ناراحت شده است، آن سه رشته مو را روى آتش گرفت. هر سه رشته سوخت، اما به محض اين كه چهار رشته موى پيامبر(ص) روى آتش قرار گرفت شروع به درخشيدن كرد و برقشان چهره مرد عرب را روشن كرد.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, | 22:14 | نویسنده : علی اکبری |

فضیلت های زیارت امام حسین علیه السلام

فضیلت های زیارت امام حسین علیه السلام

در طول تاریخ انسانهایى بوده و هستند كه پس از مرگشان، زندگى و حیاتشان ادامه پیدا كرده و با مرگ بدنشان، وجودشان و شخصیت و اندیشه ‏شان ادامه یافته است. مردان خدا و شخصیتهاى الهى، همانگونه كه در زمان حیات خویش استوانه دین و محور انسانیت و پشتوانه حق و عدالت هستند، در زمان پس از مرگ نیز آرامگاه و زیارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضیلت است. و در این میان، زیارت مشهد حسینى از ویژگیهاى برجسته‏ اى برخوردار است.

آنانكه توفیق پیدا مى كنند و به زیارت مرقد مطهرش مشرف مى شوند، روى به آستان امام حسین علیه السلام آورده و به جانب این مدرسه عشق و فضیلت و دانشگاه كمال و تربیت مى‏گرایند، مدرسه ای که براى هیچ ملتى از ملل گیتى میسر و مقدور نیست .

 مطمئن‌ترین راه
ملحدین و معاندین و مخالفین مكتب تشیع به خیال خود شبهات و اشكالهاى مى كنند و مى گویند: «زیارت قبور، بت پرستى است؟!» در حالى كه هر كس كه به زیارت قبور ائمه علیهم السلام مى رود هرگز به عنوان ....



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 13:19 | نویسنده : علی اکبری |

پنج روش ایجاد انگیزه در دیگران

5 روش ایجاد انگیزه در دیگران

بهترین هدیه ما به دیگران به خصوص عزیزانمان اینست که  در رسیدن به اهداف و ایجاد تغییر در زندگی به آنها کمک کنیم و یکی از موثرترین ابزارها برای ایجاد انگیزه در دیگران این است که الهام بخش آنها باشم. اما چگونه ؟ !

حقیقت این است که اگر یاد بگیرید که چگونه مسیرتان را در زندگی پیدا کنید و به هدفتان برسید، شما تبدیل به یک مدرک زنده می شوید. شبیه انرژی وارده بر مهره های دومینو خواهید شد که به آسانی دیگران را تحت تاثیر خود در می آورید و به آنها نشان می دهید که رویاها دست نیافتنی و دور از دسترس نیستند. عکس این هم ممکن است برای عشق اتفاق بیافتد اما زمانی که بحث مسائل شخصی می شود، شما باید خودتان را بیشتر از دیگران دوست داشته باشید .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 13:5 | نویسنده : علی اکبری |

 

دریای آب شور و شیرین در کنار هم!!(+عکس) 


در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight. This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea. Two different seas can not be combined together thus creating this line

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)
۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.


تاريخ : پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, | 12:53 | نویسنده : علی اکبری |

از تاریخچه اتومبیل ها چه می دانید ؟

تاریخچه اتومبیل ها

اتومبيل وسيله اي است که در عصر حاضر زندگي بشر را دچار دگرگوني کرده و نزد همه شناخته شده است، ابداع اتومبيل به شخص خاصي بر نمي گردد بلکه به مرور زمان اين وسيله دچار دگرگوني شده تا تبديل به شکل و تجهيزات امروزي گرديده است . در سال 1600 سيمون ستوين هلندي يک ارابه بدون اسب ساخت که نيري خود را از بادبانهايش مي گرفت که توانايي حمل 28 نفر را داشت و مسافت 68  کيلو متري را در 2  ساعت مي پيمود . در سال 1840  ارابه اي در فرانسه اختراع شد که با نيروي فنر هاي بزرگي شبيه فنر ساعت حرکت ميکرد که به خاطر داشتن سرعت زياد همان روز آزمايش متوقف شد.

اتومبيلهاي اوليه شبيه درشکه بودند که با نيروي موتورهاي بخار به حرکت در مي آمدند. اين وسيله ها داراي دو چرخ در عقب و يک چرخ در جلو بودند .



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 20:6 | نویسنده : علی اکبری |
جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس

 

جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس

تعداد خودروهایی که با برچسب قیمت میلیون دلاری عرضه می شوند، چندان زیاد نیست.

به گزارش تکناز خودروهای لوکس و سوپر اسپرتی که در نهایت محدوده قیمت خود قرار داشته و به تعداد محدود که معمولا کمتر از 100 دستگاه بوده تولید می شوند. خریداران این خودروها نیز افرادی خاص یا همان قشر فوق ثروتمند جهان هستند.  

مسلما این خودروها برای انجام خرید روزانه، رساندن بچه ها به مدرسه و یا رفتن به یک رستوران تولید نشده اند. بسیاری از آنها دارای موتوری با دو توربو شارژر بوده که قابلیت رسیدن به سرعت هایی بالاتر از 200 مایل بر ساعت را فراهم کرده و در کسری از ثانیه می توانند به این مهم دست یابند. 


  جدیدترین خودروهای گران قیمت دنیا + عکس



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 19:46 | نویسنده : علی اکبری |

دلیل بزرگداشت اربعین چیست‌؟

ویژه نامه اربعین

اعتبار اربعین امام حسین(علیه‎السلام) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین(علیه‎السلام) شناخته شده بوده و است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

روز سوم این ماه از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌ پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

روز 20 صفر  ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(علیه‎السلام) یعنی کاروان ‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا(صلی الله علیه و آله‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین(علیه‎السلام) بشتابد و او نخستین کسی است از مردم که قبر آن ‌حضرت را زیارت کرد.

در این روز زیارت امام حسین(علیه‎السلام) مستحب است و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری(علیه‎السلام) روایت ‌شده است. شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق(علیه‎‌السلام) آورده است‌: "السلام علی ولی الله و حبیبه‌، السلام علی خلیل الله و نجیبه‌، السلام علی صفی الله و ابن صفیه ‌...



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 19:39 | نویسنده : علی اکبری |

زیارت اربعین

حرم امام حسین(علیه السلام)

 

اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛

سلام بر ولى خدا و دوست او

اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛

سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او

اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ

سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش

اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ

سلام بر حسین مظلوم و شهید

اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْكُرُباتِ وَ قَتیلِ الْعَبَراتِ

سلام بر آن بزرگوارى كه به گرفتاری‌ها اسیر بود و كشته اشكِ روان گردید

اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّكَ وَابْنُ وَلِیِّكَ وَ صَفِیُّكَ وَابْنُ صَفِیِّكَ الْفاَّئِزُ

خدایا من به راستى گواهى دهم كه آن حضرت ولىّ (و نماینده) تو و فرزند ولىّ تو بود و برگزیده‌ات و فرزند برگزیده‌ات بود كه كامیاب شد

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, | 18:57 | نویسنده : علی اکبری |

اینگونه آب بنوشید/+عکس

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «آب را جرعه جرعه بنوشید و یکباره سر نکشید، چراکه مایۀ ناراحتی کبد می شود.»

مفاتیح الحیات، ص ۱۴۸، بخش آداب نوشیدن

نوشیدن آب



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:55 | نویسنده : علی اکبری |
جملات تصویری الهام بخش برای زندگی بهتر ... (22)

 

 
 
جملات تصویری الهام بخش برای زندگی بهتر ... (22)




ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:44 | نویسنده : علی اکبری |

 

گل زدن در فوتبال با حرکتی که هر 100سال هم اتفاق نمی افتد!!
 
تصاویر متحرک دیدنی و جالب (5)
 
 

 

 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:40 | نویسنده : علی اکبری |
عجب دست فرمانی داره ! ( تصویر متحرک )

 

لطفا تا لود شدن کامل تصویر صبر نمایید ...!!!
 
زن یا مرد بودنش را خودتان حدس بزنید ما نمیگیم ...!

عجب دست فرمانی داره ! ( تصویر متحرک ) 

 
 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید



تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:38 | نویسنده : علی اکبری |
جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )

 

جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )

فردی که منفی می اندیشد، در فرصت ها مشکلات را می بیند

فردی که مثبت می اندیشد، در مشکلات فرصت ها را می بیند . . .

 
جـملات الـهام بـخش بـرای زنـدگی ( تصویری )


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, | 11:33 | نویسنده : علی اکبری |

چند ترفند براي جستجوی بهتر در گوگل

عده زیادی از کاربران با فنون جستجوی اینترنتی آشنا نیستند و به‌ همین دلیل نمی‌توانند از اینترنت آن‌طور که شایسته است کمک بگیرند. در مقابل این دسته از کاربران، افراد دیگری نیز وجود دارند که آنچنان در استفاده از موتورهای جستجو مهارت دارند که براحتی و در مدت زمانی بسیار کوتاه به نتیجه مطلوبشان می‌رسند. آیا می‌دانید جستجوی حرفه‌ای در اینترنت یک شغل به‌شمار می‌رود و می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد باشد؟ دوست دارید با همان سرعتی که موتورهای جستجو به جستجو در میان میلیاردها رکورد اطلاعاتی می‌پردازند، نتیجه مطلوبتان را پیدا کنید؟ با رعایت فنون جستجو و توجه به نکات و ترفندهای جستجو در گوگل می‌توانید در کمترین زمان، بهترین و نزدیک‌ترین نتیجه را از جستجوی خود دریافت کنید. جستجوی ساده جستجو در گوگل ساده است! مهم‌نیست به دنبال چه چیزی هستید. اگر مبتدی هستید، کافی است پس از مراجعه به سایت گوگل (www.google.com) عبارت مورد جستجو را به هر زبانی که دوست دارید در کادر جستجو وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا فهرست نتایج در اختیار شما قرار گیرد. کلمات وبی را جستجو کنید:  شاید بسیاری از شما با کلمات وب آشنا نباشید، اما آن دسته از کاربرانی که حرفه‌ای از اینترنت استفاده می‌کنند، با بسیاری از اصطلاحات رایج در محیط وب آشنایی دارند. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید موزیک جدیدی را از اینترنت دانلود کنید چنانچه نام موزیک را در کادر جستجو وارد کنید هر نوع اطلاعات مربوط به آن را در فهرست نتایج مشاهده خواهید کرد، اما اگر از کلماتی همچون «دانلود» و «لینک مستقیم» نیز در عبارت جستجوی خود کمک بگیرید، مطمئنا بسیاری از نتایج، مربوط به لینک‌های دانلودی از موزیک مورد نظر خواهد بود. سعی کنید با وبگردی بیشتر در اینترنت با کلمات وب آشنا شده و در جستجوهای خود به‌جای کلمات رایج از اصطلاحات رایج در صفحات وب استفاده کنید. جستجوی عین کلمات:  گاهی اوقات ممکن است قصد داشته باشید عین یک کلمه را جستجو کنید. به‌عنوان مثال با تایپ عبارت روزنامه جام‌جم ممکن است سایت روزنامه جام‌جم به‌عنوان نخستین نتیجه در اختیار شما قرار گیرد و در ادامه آن نیز نتایجی مرتبط با کلمه روزنامه یا جام‌جم را مشاهده کنید، اما اگر قصد دارید همه نتایج شامل کل عبارت روزنامه جام‌جم باشد، ‌باید عبارت مورد جستجو را میان گیومه قرار دهید. به‌عبارت دیگر برای جستجوی عین کلمات ‌باید آن را به صورت «روزنامه جام‌جم» در کادر جستجو وارد کنید...............


برچسب‌ها: ترفند, گوگل, جستجو, اينترنت, كار و فناوری



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 20:35 | نویسنده : علی اکبری |
آشنایی با نرم افزار پاورپوینت ساخت یک فایل نمونه پاورپوینت Powerpoint پاورپوینت برنامه نرم افزاری است که بخشی از بسته مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) است. پاورپوینت با استفاده از روش ترسیمی، جهت ارائه به صورت اسلاید نشان می دهد که همراه با ارائه موضوع است. این برنامه به طور گسترده ای در کسب و کار و کلاس های درس استفاده می شود و ابزار موثری است، زمانی که برای اهداف آموزشی استفاده می شود. پاورپوینت یکی از ساده ترین برنامه های کامپیوتر برای یادگیری است. و نخستین برنامه ای است که در سراسر جهان برای سخنرانی استفاده شده است. هر کس می تواند مقالات خیره کننده ایی را با این نرم افزار بصورت حرفه ایی ایجاد نماید. نرم افزار پاورپوینت را می توان به آلبوم های عکس، موسیقی و یا روایات، پخش سی دی یا دی وی دی ایجاد نمائیم. اگر شما در زمینه خرید و فروش هستند، محصولات خود را تنها با چند کلیک ساده برای اضافه کردن یک نمودار گویا از داده ها و یا نمودار سازمانی ، ساختار شرکت ایجاد نمائید. به آسانی می توان برای شرکت آرم شرکت را بطور سفارشی استفاده از یکی از قالب های طراحی که با برنامه آمده است،ایجاد نمائید و مخاطبان خود را حیرت زده نمائید. و علاوه بر این بسیاری از قالب ها و برنامه های رایگان در سایت مایکروسافت موجود می باشد. قابلیت نمایش متون ایجاد شده با نمودار و غیره ایجاد شده توسط شما بر روی صفحه نمایش بزرگ می باشد که در سخنرانی ها و کنفرانس ها مورد استفاده قرار می گیرد. پاورپوینت به شما امکان چاپ جزوات و غیره را برای مخاطبان و همچنین یادداشت ها را برای سخنران ارائه میدهد. کلمات کلیدی : - پاور پوینت 2007 و2010 - ارائه مطالب - فارسی میتینگ - آموزشگاه فارسی میتینگ - نرم افزار پاور پوینت - MicroSoft PowerPoint - آی سی دال - فایل نمونه پاورپوینت آشنایی با ابزارها و منوهای پاورپوینت ساخت یک فایل پاورپوینت Powerpoint

تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 20:9 | نویسنده : علی اکبری |

 

کلیدهای تک

تغییر نام آیتم انتخابی

F2

جستجوی یک فایل یا پوشه

F3

نمایش نوار آدرس در جستجوگر ویندوز

F4

تازه سازی پنجره باز شده

F5

جابجایی عناصر بر روی صفحه میزکار یا پنجرهٰ ی باز شده

F6

آوردن نوار منو در برنامه ی در حال کار

F10

پاک کردن آیتم های انتخاب شده و انتقال آن به سطل زباله

Delete

لغو کردن برنامه در حال کار

Esc

باز کردن منو بعدی در سمت راست٬ یا باز کردن منو کوچکتر

فلش سمت راست

باز کردن منو قبلی در سمت چپ٬ یا بستن منو کوچکتر

فلش  سمت چپ

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, | 19:10 | نویسنده : علی اکبری |

حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است. همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد «مشرکان با نهايت تأكيد به خدا سوگند خوردند كه اگر پيامبرى انذاركننده به سراغشان آيد، هدايت يافته‏ترين امّتها خواهند بود امّا چون پيامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چيزى بر آنها نيافزود.

 

حادثه آنقدر ناگهانی روی داد که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بود دست نخورده ماند و امروز دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است. همان طور که خدا می گوید در سنت الهی تغییر وجود ندارد «مشرکان با نهايت تأكيد به خدا سوگند خوردند كه اگر پيامبرى انذاركننده به سراغشان آيد، هدايت يافته‏ترين امّتها خواهند بود امّا چون پيامبرى براى آنان آمد، جز فرار و فاصله‏گرفتن از (حق) چيزى بر آنها نيافزود.





ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:33 | نویسنده : علی اکبری |

بررسی چگونگی تشکیل دانه های برف + عکس های فوق العاده

وقتی هوای گرم به بالای آسمان صعود می‌کند، بخار آب را هم همراه خودش به بال او به داخل آسمان می‌برد. تشکیل دانه برف هنگامی شروع می‌شود که بخار آب بر روی دانه‌های ذره‌بینی غبار موجود در هوا؛ متراکم می‌شود و یا به عبارتی قطره‌های کوچک برف داخل ابر ( که قطری نزدیک به ۱۰μm  دارند ) منجمد می شوند .ساختمان منحصر به فرد یک دانه بزرگ برف ناشی از واکنش‌های شیمیایی و درجه حرارتی است که  دائما در حال تغییر می باشد. جالب است بدانید دانه برف پیش از  آن که به پایین حرکت کند، به سوی بالا حرکت می‌کند. مراحل تشکیل دانه های برف چنین است:

 

۱- در حالی‌که قطره آب به سوی بالا حرکت می‌کند، به صورت یک منشور شش‌وجهی منجمد می‌شود.

 

دانه برف

 

2- به علت آنکه یخ در نزدیک لبه‌ها سریع‌ترین رشد را دارد، حفره‌هایی درون آن تشکیل می‌شود.

۳- رشد سریع‌تر در گوشه‌های بلور باعث می‌شود که آن به صورتی شش شاخه بزرگ شود.

۴- با  ادامه صعود بلور برف، هوا سردتر می‌شود و در  منهای ۱۲ درجه سانتی‌گراد شاخه‌ها پهن هستند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:25 | نویسنده : علی اکبری |

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید. فقط 3 ثانیه هر سوال


1) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می کنند؟

کانادا – آمریکا – هیچ کدام


2) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می گذارد. این تخم از کدام طرف می افتد؟

شمال – جنوب – هیچ کدام


3) خانمی عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است. تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمزرنگ هستند. تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی هستند؟

قرمز – آبی – هیچ کدام



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 18:8 | نویسنده : علی اکبری |

mdf چیست ؟


ام‌دی‌اف (MDF) مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. MDF نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
ام دی اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول ترین نوع روکش برای MDF می‌باشد که در آن فرایند کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌شود.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 17:42 | نویسنده : علی اکبری |
تاريخ : دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, | 21:49 | نویسنده : علی اکبری |
 دوست مهم ترين عوامل موثر در رشد و تکامل شخصيت 
 

دوستان و همسالان، يکي از مهم ترين عوامل موثر در رشد و تکامل شخصيت آدمي در دوران نوجواني به شمار مي آيند. به عقيده موريس دبس، دوستي هاي اين دوران باعث کسب تجاربي مي شود که در توسعه شخصيت نوجوان نقش دارد. اين تجارب باعث ايجاد دوستي هاي عاقلانه تري در دوران بزرگسالي مي شود; دوستي هايي که بر اساس علاقه و اعتماد متقابل استوار است و اولين احساس نوع دوستي را در نوجوان برمي انگيزد. دوستي هاي دوران نوجواني براساس يک نياز اجتماعي و براي ايجاد روابطي سالم و سازنده است...
در دوران نوجواني، شخصيت اجتماعي نوجوان در حال شکل گرفتن است و بر اين اساس، رفاقت نقش عمده اي در اجتماعي شدن او ايفا مي کند. دوستان و همسالان، نوجوان را در «ابراز خود» ياري مي دهند; چرا که يکي از نيازهاي مهم اين دوره، نياز به ابراز خود است; رفتاري که فرد به وسيله آن توانايي ها، انديشه ها، اعتقادات، عواطف و احساساتش را به سايرين ابراز مي کند. دوستان و همسالان زمينه ممکن را براي فرد فراهم مي نمايند زيرا آنها در معاشرت با يکديگر در مورد افکار و عقايد خود آزادانه گفتگو مي کنند و توانايي ها و قابليت هاي خود را ظاهر مي کنند. فقدان چنين مهارت هايي در نوجوان موجب مي شود که او در ارتباطات اجتماعي اش با مشکلات جدي روبه رو  شود; به طور مثال بسياري از اين نوجوانان تمايلي به بحث و گفتگو در جمع ندارند که ناشي از ترس از ابراز خود و واکنش هاي دوستان و همسالان در دوران کودکي و نوجواني است.دوستان و همسالان، نوجوان را در «ابراز خود» ياري مي دهند; چرا که يکي از نيازهاي مهم اين دوره، نياز به ابراز خود است;
دوستان و همسالان بر تصميم گيري نوجوان تاثير مي گذارند. به طور کلي، دوره نوجواني، دوره آزمايش و خطاست; دوره  اي که نوجوان تصميمات خود را در زمينه هاي مختلف تغيير مي دهد. ممکن است يک نوجوان ماه ها براي انتخاب يک سبک مطلوب آرايش موي سر، شيوه هاي متفاوتي را آزمايش کند و نظر دوستانش را با حساسيت ويژه اي مورد توجه قرار دهد.


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 آذر 1392برچسب:, | 23:3 | نویسنده : علی اکبری |

عوامل موثر در تکامل و رشد کودکان

 

● برنامه ای برای سال های تکامل

 در حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کودکان این امکان و فرصت را پیدا نمی کنند که از تکاملی مطلوب برخوردار شوند. از طرفی آگاهی ها در زمینه تکامل شناختی و اجتماعی کودکان بسیار کمتر از چگونگی تامین و تضمین وضع سلامت و تغذیه آنان است و این امر خود به مغفول ماندن مساله رشد و تکامل کودکان خردسال انجامیده است. تکامل کودک خردسال، نکته اساسی تعیین کننده سلامت، رفاه اجتماعی اقتصادی و آینده خوب او در سرتاسر زندگی است. سرعت تکثیر سلول های مغزی در دوران داخل رحمی فوق العاده زیاد است، به طوری که در زمان تولد، نوزاد دارای حدود یک میلیارد سلول مغزی است. بیشتر سلول های مزبور در این مرحله به هم اتصال ندارند و بدون برقراری اتصال (سیناپس) و ایجاد شبکه ای پیچیده و به هم پیوسته، در عمل قادر به انجام فعالیت های مورد انتظار نیستند. این اتصالات تعیین کننده توانایی های هرکس برای فعالیت های آینده او است و اینکه هر فردی چه فعالیت هایی را می تواند انجام دهد و یا راغب است که به انجام برساند، در حقیقت تعیین کننده شخصیت هرکس می باشد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 آذر 1392برچسب:, | 23:2 | نویسنده : علی اکبری |

سلول های بنیادی، از تحقیق تا درمان

 

بشر از دیرباز ذهنیت خاصی داشت که در داستان ها نیز نشانه هایی از آن دیده می شود. این که روزی به جایی برسد که مانند اساطیر رویین تن شود یا بتواند به فناوری ای دست پیدا کند که بتواند از بدن او در برابر بیماری ها و آسیب های احتمالی محافظت کند.


این داستان تا زمانی فقط به شکل یک افسانه مطرح بود تا این که بشر در نتیجه تحقیقاتش به یافته هایی درباره ماهیت سلول ها و بافت های بدن دست یافت و به این ترتیب این افسانه کم کم شکل واقعی تری به خود گرفت. سلول درمانی از جمله مقوله هایی است که می تواند در تبدیل شدن این افسانه به حقیقت نقش مهمی داشته باشد. سلول درمانی مقوله جدیدی در حوزه پزشکی است که در کشورهای مختلف مطرح شده و در کشور ما نیز همگام با دیگر کشورها در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است. با دکتر ناصر اقدمی، رئیس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان درباره ماهیت این روش درمانی و تلاش هایی که در این زمینه در رویان انجام شده است، گفت وگو کرده ایم تا به پرسش هایی که ممکن است برای بسیاری از بیماران مطرح شده باشد، پاسخ گوییم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 آذر 1392برچسب:, | 22:55 | نویسنده : علی اکبری |

فهرست بیماری‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 

محتویات: بالای صفحه - (۹-۰) آ الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

 

آ



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 آذر 1392برچسب:, | 10:31 | نویسنده : علی اکبری |

اولین کامپیوتر در جهان

 

حدودا شصت سال پیش بود که در منچستر در یک آزمایشگاه اولین کامپیوتر مدرن ساخته شد.

این کامپیوتر که بیبی نام داشت یک ماشین آزمایشی کوچک بود، اولین ماشینی بود که دارای حافظه برای ذخیره کردن یک برنامه بود.

این کامپیوتر در ابعاد بسیار بزرگی مانند یک اتاق ساخته شده بود و این کامپیوتر این امکان را داشت تا بدون دستکاری در سخت افزار آن دستورات مختلفی را اجرا کند.بعد از ساختن این دستگاه راه برای ساخت اولین کامپیوتر های شخصی مدرن باز شد.

 

اولین برنامه این کامپیوتر در تاریخ 21 جولای سال 1984 اجرا شد.«جف توتیل» یکی از سازندگان بیبی به بی بی س گفت که گروه پس از اجرای برنامه بسیار هیجان زده بودند و بعد از تبریک برای اجرای موفقیت آمیز این برنامه، برای غذا خوردن به نهار خوری رفتند.

بیبی جانشینی برای ماشین هایی نظیر«انیاک» ساخته آمریکایی ها و «کلوسوس» ساخته دانشمندان بریتانیایی بود.انیاک برای این ساخته شده بود تا مسیر موشک های آمریکایی را بتواند محاسبه کند و وظیفه کلوسوس این بود که پیام های مرکز فرماندهی ارتش آلمان را در طول جنگ جهانی دوم برای بریتانیایی ها رمز گشایی کند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, | 18:18 | نویسنده : علی اکبری |

الکساندر گراهام بل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
الکساندر گراهام بل
زادروز ۳ مارس ۱۸۴۷
ادینبورگ٬ Flag of Scotland.svg اسکاتلند
درگذشت ۲ اوت ۱۹۲۲ (۷۵ سال)
، استان نوا اسکوشیا٬ Flag of Canada.svg کانادا
ملیت بریتانیایی -
از دانشگاه دانشگاه ادینبرو
کالج دانشگاهی لندن
پیشه مخترع، مبتکر و دانشمند
شناخته‌شده برای اختراع تلفن
لقب معرف آوب
همسر میبل هابارد

امضا


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, | 18:15 | نویسنده : علی اکبری |


صداهای 3 بعدی این قسمت :
کبریت - رژه اسب - رودخانه - سشوار

سری سوم صداهای سه بعدی ( کبریت - رزه اسب - رودخانه - سشوار ) جدید



تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, | 21:53 | نویسنده : علی اکبری |

روز عاشورا چگونه گذشت؟

 

 

شهادت امام حسین امام حسین روز عاشورا روز عاشورا چگونه گذشت, اتفاقات روز عاشورا, نبرد کربلا

اندرزهاى پیش از نبردامام حسین علیه السلام براى پیش گیرى از نبرد و خون ریزى نیروهاى دو طرف ، تلاش زیادى به عمل آورد و از هر راه ممکن مى خواست از کشتار مسلمانان جلوگیرى نماید و خون کسى بر زمین نریزد.

الف – قبل از شهادت امام حسین علیه‌السلام:

1 – تنظیم سپاه:
امام حسین علیه السلام پس از نماز صبح ، سپاه خویش را که متشکل از 32 تن سواره و 40 تن پیاده بودند، به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول را در بخش میمنه ، دسته دوم را در بخش میسره و دسته اى را میان آن دو قرار داد.

فرماندهى بخش میمنه را به ((زهیر بن قین )) و فرماندهى بخش میسره را به ((حبیب بن مظاهر)) واگذار کرد و خود در وسط دو سپاه مستقر شد و بیرق سپاه را به برادرش عباس بن على علیه السلام معروف به قمر بنى هاشم سپرد

و خیمه ها را در پشت سر قرار داد. عمر بن سعد نیز سپاهیان جنایت پیشه خود را به چند گروه تقسیم کرد. وى ، فرماندهى بخش میمنه را به عمر بن حجاج ، فرماندهى بخش میسره را به شمر بن ذى الجوشن ، فرماندهى سواره نظام

را به عروه بن قیس و فرماندهى پیاده نظام را به شبث بن ربعى واگذار کرد. وى بیرق ، ننگین سپاه خود را به غلامش ((درید)) سپرد. دو سپاه در برابر یک دیگر صف آرایى کرده و براى آغاز نبرد سرنوشت ساز، لحظه شمارى مى کردند.

 

 


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:, | 22:32 | نویسنده : علی اکبری |

نقش رایانه در زندگی انسان

 

 

 

 

رایانه نقشی مهم درزندگی بشر، هم درخانه و هم درمحل کار، خواهد داشت. کودکی که با رایانه آشنا نباشد مانند گردشگری دریک کشورخارجی است که زبان آنجا را نداند و برای هرچیزی یا هرکاری ازدیگران کمک بخواهد. یادگرفتن رایانه مثل یاد گرفتن یک زبان است و بنابراین، مثل زبان، هرچه زودترآموختن آن را شروع کند، بهتراست. به این ترتیب، کارکردن با رایانه و دانستن رموز آن برای او طبیعت ثانوی می شود. استفاده از رایانه همچنین به کودک منطق، نظم وقانون را می آموزد. هروقت طرز کارکردن با رایانه را یادگرفت، می فهمد، براین دستگاه نظم وقانون حاکم است و هر خطایی پیش آید، ناشی از اشتباه خود اوست. بنا براین، برای استفاده بیشترازاین دستگاه باید قوانین حاکم برآن را بداند و رعایت کند. شناخت مستقیم قانون علت و معلول برای کودک درس و تجربه آموزنده ای است. کودک درتلاش است تا این قانون را از جهان حقیقی پیرامونش یاد بگیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:, | 22:3 | نویسنده : علی اکبری |
نرم افزارهای کاربردی هر کدام در شرایط خاص برای کمک به افراد خاظر می شوند و استفاده از آن ها ممکن است در هر لحظه نیاز شود پس بهتر است بهترین نرم افزارها را همیشه در اختیار داشته باشید.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، cFosSpeed نرم افزارهای متعددی برای بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت ساخته و عرضه شده اند که بدون شک cFosSpeed یکی از بهترین آن ها می باشد .

این نرم افزار با بهینه سازی تنظیمات ویندوز باعث می شود تا با حداکثر سرعت داده ها در بین کامپیوتر شما و شبکه ی اینترنت رد و بدل شوند .

این افزایش سرعت با توجه به نوع اتصال شما مانند دیال آپ ، ADSL ، مودم DSL ، جی پی آر اس و غیره متغیر است ولی در تمام حالت برنامه حداقل پینگ را برای شما بدست می اورد.




تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 18:1 | نویسنده : علی اکبری |
همه انسان ها خودرو را می شناسند و با نحوه کار کردن آن آشنا هستند. خودرو وسیله ای ایست که از ابتدای اختراعش تا به حال کمک بسیاری به انسان ها کرده است.


**صندلی راحتی






ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 17:52 | نویسنده : علی اکبری |
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، آینده بسیاری از وسیله های نقلیه با انرژی خورشیدی عجین خواهد بود زیرا سوخت های فسیلی دیگر عمری ندارند و آلودگی آن ها در آینده می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند از این رو طراحان در هر وسیله ای انرژی خورشیدی را وارد کرده اند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, | 17:42 | نویسنده : علی اکبری |
  • برق در جهان

اگرچه که الکتریسته به عنوان نتیجه واکنش شیمیایی ای که در یک پیل الکترولیت از زمانی که الساندرو ولتا در سال 1800م این آزمایش را انجام داد، شناخته می شده است، اما تولید آن به این روش گران بوده و هست. در سال 1831م، مایكل فارادی ماشینی ابداع کرد که از حرکت چرخشی تولید الکتریسته می کرد، اما حدود پنجاه سال طول کشید تا این فن آوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود. در سال 1878م، توماس ادیسون جایگزین عملی تجاری ای را برای روشنایی های گازی و سیستم های حرارتی ایجاد کرد و به فروش رساند که از الکتریسته جریان مستقیمی استفاده می کرد که بطور منطقه ای تولید و توزیع شده بود، استفاده می کرد. در سیستم جریان مستقیم ادیسون، ایستگاه های تولید توان اضافی می بایست نصب می شدند. بدلیل اینکه ادیسون قادر نبود سیستمی را تولید کند که به ژنراتورهای چندگانه اجازه بدهد که به یکدیگر متصل شوند، گسترش سیستم او نیاز داشت که تمامی ایستگاه های تولید جدید مورد نیاز ساخته شوند.

نیاز به نیروگاه های اضافی ابتدا توسط قانون اهم بیان شده است، به دلیل اینکه تلفات با مربع جریان یا بار و با خود مقاومت متناسب است، بکار بردن کابل های طولانی در سیستم ادیسون به مفهوم داشتن ولتاژهای خطرناک در برخی نقاط یا کابل های بزرگ و گران قیمت و یا هر دوی اینها بود.

20121113154930.jpg

 

concrete5 - open source CMS © 2013 Electrical Dad.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 آبان 1392برچسب:, | 23:28 | نویسنده : علی اکبری |

احادیث گهر باری درباره روز غدیر خم

غدیر خم,عید غدیر,احادیثی درباره عید غدیر

احادیث گهر باری درباره روز غدیر خم


روز گشايش و درود
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:والعمل فيه يعدل ثمانين شهرا، و ينبغى ان يكثر فيه ذكر الله عزوجل، والصلوة على النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) ، ويوسع الرجل فيه على عياله....وسائل الشيعه 7: 325، ح 6.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
ارزش عمل در آن روز (عيد غدير) برابر با هشتاد ماه است، و شايسته است آن روز ذكر خدا و درود بر پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) زياد شود، و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد. 


 روز ديدار رهبرى
عن مولانا ابى‏الحسن على بن محمد(علیه السلام) قال لابى اسحاق:و يوم الغدير فيه اقام النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) اخاه عليا علما للناس و اماما من بعده،[قال] قلت:صدقت جعلت فداك، لذلك قصدت، اشهد انك حجة الله على خلقه......وسائل الشيعه 7: 324، ح 3.


امام هادى(علیه السلام) به ابواسحاق فرمودند:
در روز غدير پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برادرش على(علیه السلام) را بلند كرد و به عنوان پرچمدار (و فرمانده) مردم و پيشواى بعد از خودش معرفى كرد.
ابواسحاق گفت: عرض كردم، فدايت‏شوم راست فرمودى. به خاطر همين به زيارت و ديدار شما آمدم، گواهى مى‏ دهم كه تو حجت‏ خدا بر مردم هستى. 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:28 | نویسنده : علی اکبری |

 در مورد اختراعات و ابداعات شيخ بهايي چه می دانید ؟

شيخ بهايي از افتخارات عالم اسلام است و در ابعاد مختلف علمي، فقهي، حديثي، ادبي و ... جزو شايسته‌ترين و برجسته‌ترين دانشمندان عالم اسلام و تشيع محسوب مي‌شود
زندگی
بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملیمعروف به شیخ بهائی (۸ اسفند ۹۲۵ خورشیدی، بعلبک تا ۸ شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی، اصفهان) دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت. در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان ، فقه ، مهندسی و هنر بر جای مانده است. به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی یونسکو سال ۲۰۰۹ را به نام او سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری کرد



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:16 | نویسنده : علی اکبری |
 

اختراعات و ابتكارات جالب شيخ بهايي

اختراعات و ابتكارات جالب شيخ بهايي
نخستين كار جالب او تقسيم صحيح و طريقهٔ مهندسي آب زاينده‌رود به محله‌ها و باغات شهر اصفهان بود‌...

 اختراعات و ابتکارات شیخ بهایی:

۱- تقسیم آب زاینده رود



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:11 | نویسنده : علی اکبری |
عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد

حمامشیخ بهایی یكی از شاهكارهای معماری و مهندسی جهان است. ایران زمین از داشتن چنین فرزندانی به خود می‌بالد.
حمام شیخ بهایی مربوط به دوره صفویه است كه با مهندسی شیخ بهایی ساخته شده است، سیستم گرمایی این حمام از شاهكارهای مهندسی با استفاده از قوانین فیزیك و شیمی محسوب می‌شود.
آب این حمام با سیستم "دم و گاز" یعنی از گاز متان فاضلاب مسجد جامع و چكیدن روغن عصارخانه شیخ بهایی كه در مجاورت حمام قرار دارد روشن می‌شده است


عصارخانه محلی برای تهیه روغن از دانه‌های روغن بوده است.
این حمام با استفاده از این سیستم پیچیده مهندسی به مدت طولانی تنها با یك شمع روشن می‌شده است.
این حمام از نظر معماری مانند سایر حمام‌های دوره صفویه دارای ویژگی‌های آن دوران است.
متاسفانه تا مدتی پیش این حمام تاریخی به ذباله‌دانی و محل تجمع افراد معتاد تبدیل شده بود و جالب اینكه این حمام 30 وارث پیدا كرده بود!!
چندی پیش حفاظت از این اثر منحصر به فرد آغاز شد و به زودی مرمت آن آغاز خواهد شد.
حمام شیخ بهایی در شعاع یكصدمتری جنوب گنبد نظام الملك (جنوب مسجد جامع عتیق) در محله «در دست» قرار دارد.
تاریخ ساخت آن را سال 1065 عنوان می‌كنند و طراحی آن را به شیخ بهایی نسبت می‌دهند.
در اقوال آمده كه این حمام اسرار آمیز خزینه‌ای دارد كه آب آن خودكار و بدون مصرف انرژی مستقیم گرم می‌شده است.
البته بنا برنظر رایج‌انرژی گرمایی حمام از گاز و انرژی مالی فضولات و فاضلاب تامین می‌شده كه از طریق سفالینه‌های تهیه شده و مكش گازهایی چون متان و اكسید گوگرد استفاده می كرده است.
حمام شیخ بهایی بنایی عمومی بوده كه به مرور در تصرف اشخاص درآمده و گفته می‌شود زمانی حتی كارگر حمام نیز ادعایی از حمام داشته است.
در حال حاضر تا پیش از تملك نزدیك به 30 نفر ادعای سرقفلی و مالكیت این اثر را داشتند.

 

 

عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد عكسهایی از حمام شیخ بهایی ,حمامی که تنها با یک شمع گرم میشد

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:8 | نویسنده : علی اکبری |

گذری بر زندگی شیخ بهایی

 "جبل العامل" دیروز، لبنان امروز، از سرزمین های معروف شیعه است كه بزرگ عالمان، بزرگ مجاهدانی سترگ، از آن دیار برخاسته اند. شیعیان جبل العامل نقشی عظیم در گسترش تفكرات اسلامی در سراسر جهان به ویژه سرزمین ایران داشته اند. می گویند، ابوذر غفاری صحابی معروف و انقلابی پیامبر اكرم (ص)، نخستین كسی است كه در روزگار تبعید خویش به شام، بذر تشیع را در دیار لبنان پاشید و زمینه محبّت و علاقه به امام علی (ع) و خاندان نبوت را در عصر حكومت معاویه، در بخشی وسیع از تبعید گاه خویش، فراهم نمود. تلاش های ابوذر سرانجام در خطّه جبل عامل، به ثمر نشست و گروه كثیری از مسلمانان را با اندیشه های اصیل اسلامی آشنا كرد. در پرتو نورافشانی های ابوذر، منطقه  لبنان و بخشی از سوریه و فلسطین و اردن از پایگاه های مستحكم پاسداران اندیشه علوی و حامیان شیعه و طرفداران اهل بیت پیامبر(ص) شد و این موضوع در طول تاریخ ادامه یافت. "بعلبك"، یكی از كهن ترین شهرهای سرزمین لبنان است و "جبع" روستایی كوچك، كه به علت ظهور مردانی بزرگ در آن، شهرت فراوان دارد.

قهرمان عالم شیعه، در این روستا پای به جهان گذاشت، زمان تولد او، روز چهارشنبه بود، سوم ماه ذیحجه؛ آن روز خورشید آسمان بعلبك، اشعّه ی پرفروغ خویش را اندك اندك جمع می كرد. نهصد و پنجاه و سه سال از هجرت پیام آور بزرگ اسلام می گذشت، روستای جبع شاهد شور و شادی فراوان در خانه یكی از اهالی بود. خانه "عزالدّین حسین"غرق سرور و خوشحالی و آمد و شد بود. خویشان و بستگان برای دیدن نوزاد و گفتن تبریك به خانه این عالم با اخلاص و بزرگوار آمدند، پدر از تولد فرزند و سلامتی وی خوشحال بود و خدا را سپاس می گفت.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 3 آبان 1392برچسب:, | 19:4 | نویسنده : علی اکبری |

در تصویر زیر چند چهره دیده می شود + تست هوش


 برای ما در قسمت نظرات بنویسید که در این تصویر چند چهره را می توانیند تشخیص دهید. تعداد چهره ها با کم هوشی و تیز هوشی شما ارتباط دارد.

عکس

۰ – ۵ کودن
۶ – ۷ کم هوش
۸ – ۹ طبیعی
۱۰ – ۱۱ هوشیار
۱۲ – ۱۳ نابغه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز



تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:, | 19:9 | نویسنده : علی اکبری |

سته بندی : سرگرمی

به تصویر زیر دقت کنید.مربع های A و B را با دقت در نظر بگیرید. حتما متوجه تفاوت رنگ این ۲ مربع شده اید.

 

در حالیکه کاملا در اشتباه هستید!

این ۲ مربع کاملاً همرنگ هستند و این اشتباه در تشخیص ناشی از خطای دید شماست!

برای اثبات این قضیه به تصویر متحرک زیر دقت کنید.

www.ebhamlinks.com | جالبترین خطای دید جدید 2012



تاريخ : شنبه 20 مهر 1392برچسب:, | 19:7 | نویسنده : علی اکبری |

طریقه کارکردن چرخ خیاطی

suherfe.blogfa.comsuherfe.blogfa.com

با این شکل به طور کامل طریقه دوخت وکوک زدن چرخ خیاطی را متوجه می شوید.



تاريخ : جمعه 19 مهر 1392برچسب:, | 16:9 | نویسنده : علی اکبری |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد